Ákos: Európa utolsó reménye, ha ma is a keresztbe kapaszkodik

Kovács Ákos szerint a tét ma is az, hogy tudunk-e a keresztbe kapaszkodni

Az 1938-as Eucharisztikus Kongresszus megújult, hivatalos himnuszának producere a Hír TV Credo című műsorában is elmesélte a grandiózus mű gondviselésszerű létrejöttének hátterét és az egyházi „megrendelés” körülményeit. A dal üzenetéről szólva a ma is aktuális, húsbavágó kérdésekről is szólt az énekes előadó.

A „hétpróbás” régi-új himnusz

Az elkészült „NEK éneket” – nem tudva előre, hogy miféle fogadtatásban részesül majd – hétféle, ezek között teljesen hagyományhű, az eredeti kották szerinti verzióban is rögzítették. A „Győzelemről énekeljen” című, induló jellegű ének áthangszerelése Pejtsik Péter munkája. A szólistákat maga Kovács Ákos kérte fel a nagy jelentőségű feladatra, akikkel a népszerű énekes százszázalékosan elégedett.

A Kossuth-díjas dalszerző az általa elvégzett munkát egy nemes ügy szolgálatának tekinti, amelynek során igyekezett megfelelni az egyházi elvárásoknak. Ebben segítségére volt lelkivezetője, Dr. Farkas Attila atya, aki mindannyiszor buzdította az énekest, hogy amennyiben kikérik majd az ő véleményét, az 1938-as himnusz újragondolt változata mellett foglaljon állást.

Jézus csinálta a legnagyobb rock and rollt a Földön – Czinke Máté énekes a Vasárnapnak

Abszolút aktuális a régi dal üzenete

A himnusz üzenetéről, a negyedik versszak szent istváni gondolatait idézve – „A kereszt volt ezer éven reménységed oszlopa, most is Krisztus jele légyen jobb jövődnek záloga” –, Ákos kifejtette: ma is teljesen aktuális az 1938-ban, Bangha Béla jezsuita által megfogalmazott gondolat. „Ez az utolsó békeév volt. A keresztbe kapaszkodni Európa utolsó reménye ma is” – nyomatékosított a zenei producer, aláhúzva a dal aktualitását.

Az előadó határozott véleménye: a minket körbevevő deszakralizált közeg éppen azt akarja előidézni, hogy ne legyen számunkra eldönthető, mi jó és üdvös és mi nem az.

Ebben a kialakult liberális helyzetben azt mondják, hogy az ember döntését tisztelni kell, hiszen senki nem mondhatja meg, hogy mi a jó és mi a rossz.

Ezzel szemben a tradíció megmutatja, hogy melyik út visz a kárhozatra és melyik az üdvösségre. Ezért kap heves támadást éppen a tradíció.

2022: a hagyományos családmodell és a nemzetállamok léte a tét

Akik szeretnének hagyományos családmodell szerint és nemzetállamban élni, egyre szűkülnek a lehetőségeik – tette hozzá az énekes. Kovács Ákos szerint azért létezik egy másik dimenzió is, amely mindig közbelépett, amikor az emberiség fel akarta számolni véglegesen önmagát. Ebben az erőben szükséges hinnünk, amikor Európa nyugati felén elhatalmasodik a mindenféle kapaszkodó nélküli káosz.

Ennek az ideológiai nyomulásnak, amely az Atlanti-óceán túlsó partjáról indul, most két állam áll az útjába: Magyarország és Lengyelország.

„A magyarok jövőre fognak dönteni arról, hogy egyetértenek-e azzal, hogy nem kellenek ide nemzetek. Egészen elképesztő, hogy eközben hazai politikusok Európai Egyesült Államok lázálmáról beszélnek. De nem adjuk fel, hiszen nem csak ők mennek majd el szavazni, hanem megyünk mi is” – mondta a Hír TV Credo című műsorában a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus himnuszának zenei producere a jövő évi választások nem kis tétjére utalva.

 

A NEK ének nekrológját fogalmazzák a bekiabálók

A kommunisták ellopták az egyházi zenét

 

A kiemelt kép forrása: Vasarnap.hu/Tóth Gábor

Iratkozzon fel hírlevelünkre