Így nem ünnepelték a máskor érzékeny márkák a családok napját


Hirdetés

Szombaton volt a családok nemzetközi napja. Kíváncsiak voltunk, azok a hazai és nemzetközi márkák, amelyek máskor alig győznek ajnározni a legkülönfélébb szivárványformációkat, hogyan köszöntötték a hagyományos családmodellben élőket. Körülnéztük közösségi oldalaikon, amelyeket máskor elborít a szivárványszín álszeretet…

 

IKEA

A sárga-kék lakberendezési óriás hivatalos magyar nyelvű Facebook-oldalán cikkünk szombat esti írásakor még mindig a homofóbia, transzfóbia és bifóbia napi poszt van virít az oldal tetején. (Az adminisztrátorok gondosan rögzítették is, nehogy szem elől tévesszük a lényeget.) Az oldalon családokról egy szó se esik. A vállalat szivárványszín táskái eladásából a legnagyobb hazai LMBTQ-lobbiszervezetet, a Háttér Társaságot támogatja. Közösségi oldalukról nem derül ki, hogy családokat is támogatnának. Ez volt egyébként az a cég, amely a közelmúltban egy lengyel munkavállalóját katolikus álláspontja miatt rúgta ki.

Coca-Cola

Ki ne emlékezne a híres üdítőgyártó cég két évvel ezelőtti kampányára?! (Nyilván ez volt a cél – a szerk.) A Coca-Cola akkor „Love is love” szlogennel ment neki a nyárnak, alaposan felkavarva maga körül az állókólát. A lobbiszervezetek üdvözölték a kezdeményezést, az értékvédők pedig egyebek mellett annak képmutató voltára hívták fel a figyelmet és jelezték: ha a cég fontos társadalmi célokért indulna harcba, kezdhetné például a műanyagszennyezés visszaszorításával

A cég nem mondott semmit szombaton a családoknak, még csak egy koccintásra sem futotta tőlük…

Pantene

A Procter & Gamble híres márkája a közelmúltban a transzmozgalom élharcosává vált. A vállalat új samponreklámjában (amellyel kapcsolatban a nézők többsége nemtetszését fejezte ki) lányként mutat be egy kisfiút. A reklámra a CitizenGO hívta fel a figyelmet. A szervezet jelezte: „a Pantene legitimálni igyekszik az >>LMBTQ-szülőséget<<, a >>szivárványcsaládokat<<, illetve azt a teljesen abszurd tévhitet, hogy egy összezavarodott gyermekkel akkor teszünk jót, ha megerősítjük abban a téves elképzelésében, hogy a biológiai nemétől eltérő nemhez tartozik.”

Az ügyben az érzékenyítés e szélsőséges formája ellen petíciót is indítottak. A márka nem rendelkezik magyar nyelvű közösségi oldallal, de míg észak-amerikai oldala április 24-én büszkén adott felületet LMBTQ-barát virtuális eseménynek, szombaton kínosan csendben maradtak.

Ominózus reklámfilmjüket itt tekintheti meg, véleményt formálni a petíció mellett szintén itt lehet:

Így jártunk pár magyar márkával

Szamos

Nagy csalódás volt, amikor a legendás és méltán népszerű magyar márka is bekapcsolódott a homoszexuális lobbit támogató cégek közé (még „love is love” pralinét is készítettek). Hasonló csalódás, hogy ők sem siettek köszönteni szombaton a családokat és nem ajánlották figyelmünkbe az „anyaapagyerekek” pralinét…

Dorko

Ahogy azt februárban lapunk is megírta, a magyar cipőmárka is veszélyes vizekre evezett. A Valentin-napról akkor egy leszbikus pár jutott marketingeseik eszébe. Kíváncsian kerestük, a család nemzetközi napján milyen asszociációi vannak kreatív szakembereiknek. A márka hivatalos oldala azonban csupán vászoncipőit reklámozta szombaton – mentségükre legyen mondva, legalább címeres nemzeti mezbe öltözött modell segítségével tették mindezt… 

 

A profit az profit

 

A családok napja apropóján folytatott keresésünket május 16-án, vasárnap este 21 órakor zártuk le.

Nyitókép: Coca-Cola


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb