Nyugodt lehet mindenki: a Coca-Colát egyáltalán nem érdeklik az LMBTQ-jogok

Székely Attila református lelkipásztor lényeglátó blogbejegyzésében a Coca-Cola botrány fő aspektusára mutat rá, felnyitva a szemünket, mi is vezérel igazából egy világméretű vállalatot.

A hét folyamán a Sziget fesztiválra is megérkeztek a szivárványszínű Coca-Colás palackok, melyeket kizárólag ott, limitált kiadásban lehet majd kapni, illetve a cég hirdetési felületei is szivárványszínben pompáznak majd. 

Székely Attila írásában kifejti, hogy miközben a Coca-Coláról értekezünk, vitatkozunk és petíciót indítunk, különböző politikai orientáltságú lapok írnak róla, tiltakozásunk jeleként fennhangon közöljük a gyerekkel a boltban, hogy Coca-Colát azt biztos nem veszünk – vagy százszor leírjuk, kimondjuk a Coca-Cola nevet, amivel a cég el is éri célját: a hatalmas reklámot. 

Egy multicégnek ugyanis teljesen mindegy, hogy pozitív vagy negatív reklám miatt növekszik a profitja, a lényeg az eladás, a lényeg, hogy beszéljenek a termékről.

Ha most nem veszel, majd veszel akkor, ha elül a vihar, ha karácsonykor meghallod a szlogent: always Coca-Cola. Ha pedig egyetértesz a céggel, még inkább vásárolsz majd. Olcsó, de sikeres trükk.

A lelkipásztor rámutat: a Coca-Colát egyáltalán nem érdeklik az LMBTQ-jogok, de ugyanúgy a környezetvédelem, a világbéke, az éhező szomáliai gyerekek, netán a fehérfejű rétisasok pusztulása sem.

Egy céget, amely az egyik leginkább környezetszennyező vállalat a világon, egyetlen szent cél vezérel: a profit. 

Székely Attila abszurdnak tartja, hogy egy élelmiszeripari vállalat miért foglalkozik a melegek jogaival, mivel üdítőt azért veszünk, hogy üdítsen, gyorsétterembe pedig azért megyünk, hogy csillapítsuk éhségünket. Éppen ezért, valójában többről van szó: a multik szeretnék magukat jó színben feltüntetni, a „felvilágosult, trendi, fiatalos, haladó, nyitott cég” képét sugározni, ehhez pedig kifizetődő a ma uralkodó jelszavakat zászlajukra tűzni.

Hozzáteszi: kétségünk ne legyen felőle: ha változik a szélirány, majd azzal plakátolnak. 

Ha a Coca-Cola valóban törődne jelenlegi vagy jövőbeni fogyasztóival, nem gyártanának félliteres műanyag sétapalackokat, és nem lenne tele a világ a termékeik által kibocsátott szeméttel. 

Ha érdekelné őket a fogyasztók egészsége, leginkább az egészségügyet támogatnák, példának okáért a cukorbetegséget, az elhízást, a fogászati betegségeket vizsgáló kutatásokat.

Székely Attila az állandó szomjúságot okozó, fog-és egészségkárosító ital helyett a víz nevű „csodaszert” ajánlja szomjoltásra, hozzátéve, egy tikkasztó nyári napon egy hideg sör is jól tud esni munka után. 

A teljes írás a linkre kattintva olvasható. 

 

Olvasásra ajánljuk:

Visszakozik a Coca-Cola a tiltakozások hatására?

 

A képek forrása az unsplash.com.