Visszakozik a Coca-Cola a tiltakozások hatására?

A jelek szerint vészforgatókönyvvel állt elő a Coca-Cola, miután „átment az üzenet”, hogy a magyarok nem feltétlenül vevők a homoszexualitást az arcukba toló kampányokra. A szivárványhoz ugyan továbbra is ragaszkodnak a kampányukban, de a homoszexuális párokat (is) ábrázoló plakátok eltűnnek a közterekről.

Felháborodást keltett a Coca-Cola néhány napja „utcára került” kampánya, melynek plakátjain (heteorszexuálisok mellett) homoszexuális párok ölelkeznek. Az üzenet, mely szerint „a szerelem, az szerelem” (#loveislove) a jelek szerint nem nagyon ment át. Elsőként Boldog István fideszes képviselő hirdetett bojkottot az üdítőital-márka ellen a melegbarát plakátok miatt, majd a CitizenGo is aláírásgyűjtésbe kezdett a kampány ellen. A plakátok eltávolítására felszólító petíciót szerdára már több mint 35 ezren aláírták – ezen a napon jelentette be a Coca-Cola is közleményben, hogy új plakátokra cseréli a felhördülést kiváltó szériát.

Habár az ilyen jellegű kampány Európa más részein mindennaposnak számít, a szerteágazó ellenálláson – a politikai és civil bojkotton túl plakátrongálások is történtek – úgy tűnik, hogy megtört a Coca-Cola kezdeményezése. A HVG megkeresésére a társaság ugyan akként nyilatkozott, hogy minden a menetrend szerint történik, és eredetileg is így tervezték a reklámmegjelenéseket.

Ez lehetséges, de az – valljuk be – nem túl életszerű, és bizonyára üzletpolitikailag sem üdvös, hogy a homoszexuális párokat ábrázoló friss plakátokat egy héten belül lecserélik egy jóval disztingváltabb, szivárványos-kólásüveges verzióra.

***

A CitizenGo köszönete.