Változtak a magyarok utazási szokásai

Az Aldi Utazás megbízásából készült országos reprezentatív felmérés szerint a gazdaságilag aktív korú magyarok körében nőtt azok száma, akik idén belföldi vagy külföldi utat terveznek. Az utazók mintegy hatvan százaléka belföldi, közel harminc százaléka külföldi célállomást választ, és háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak az utazásra.

A kutatás szerint is legtöbben autóval utaznak a környező országokba, 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet – a felmérés idén tavasszal készült. Az eredményekből kiderült, hogy idén mind belföldön, mind külföldön egyértelműen többen szándékoznak kikapcsolódni, mint egy évvel korábban.

Tavaly nyáron a gazdaságilag aktív korúak 52 százaléka vett tervbe valamilyen belföldi pihenést, nyaralást, idén már 57 százalékuk kívánja a nyári szabadságát belföldön eltölteni. A külföldi üdülést tervezők aránya tavalyi évben 23-ról idénre 29 százalékra nőtt. Az utazni szándékozók harmada csak egy, de 62 százalékuk idén már több belföldi utazást is tervez. A belföldi nyaralások hossza a megkérdezettek mintegy kétharmadánál néhány napos. Egyhetes vagy ennél hosszabb belföldi pihenést 31 százalék tervez idén nyáron.

Hasonló az arány a külföldi utat tervezők esetében: a válaszadók 66 százaléka egyetlen ilyen utazást tervez, de 30 százalékuk többször is utazna külföldre. Az országhatáron kívülre utazók jellemzően – 48 százalékban – egy hetet töltenek külföldön. A lgnagyobb arányban az egyhetes külföldi nyaralást tervezők száma nőtt, az arányuk 10 százalékról 15-re emelkedett.

Az Aldi Utazás tapasztalata szerint is nő a külföldi utazást tervezők száma, a legtöbb pihenésre vágyó a környező országokba utazik. A legkedveltebb úti cél továbbra is Horvátország, amit Ausztria, majd Olaszország követ – zárják közleményüket.

A címlapkép forrása: Pixabay

Iratkozzon fel hírlevelünkre