15 éves az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat

15 évvel ezelőtt, 2005. április 1-jén kezdte meg működését a kapcsolati erőszak és az emberkereskedelem áldozatainak segítését szolgáló kríziskezelő hálózat részeként az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat (OKIT), valamint 7 krízisközpont. Ennek kapcsán közleményt adott ki az intézet, különös figyelemmel a jelenleg kialakult nehéz helyzetre.

A Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft. által működtetett, a bántalmazás áldozatait segítő OKIT munkatársai 2005 óta közel 220 000 hívást fogadtak. Az elmúlt 15 év alatt 30 menekítést szolgáló férőhelyből 316 lett, a krízisközpontok száma 20-ra nőtt, és 8 titkos menedékházzal is bővült az ellátórendszer. Mindezek mellett az elmúlt időszakban az emberkereskedelem áldozatainak fenntartott átmeneti szálláshelyek száma is megkétszereződött, 12-ről 24-re nőtt.

15 év alatt a szervezet működésének keretében több mint 16 ezer ember védett szállásokra való menekítése történt meg.

Napjainkra a fizikai és lelki bántalmazás témája a közbeszéd fontos részévé vált, ami módot teremt arra, hogy mind többen merjenek segítséget kérni.

A most kialakult veszélyhelyzetben különösen fontos tudnia mindenkinek, aki fizikai vagy lelki bántalmazást szenved el, hogy van segítség: az ellátórendszer szakképzett munkatársaival továbbra is az áldozatok rendelkezésre áll, az OKIT éjjel-nappal hívható telefonszolgálata a nap 24 órájában fogadja a hívásokat.

Az OKIT országosan hívható ingyenes száma: +36-80-20-55-20

Bővebb információk: www.kapcsoljegybol.hu

 

Kiemelt képünk forrása: pixabay.com

Iratkozzon fel hírlevelünkre