Az ötszörös világbajnok Hamilton nyerte a 34. Forma-1-es Magyar Nagydíjat

Másodikként a pole pozícióból rajtolt Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája ért célba, a dobogó alsó fokára pedig a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott.   

A rajtot az első sorokból indulók nagyjából egyformán kapták el, Verstappen megőrizte a vezető pozíciót, Hamilton pedig nagyon agresszívan támadva megelőzte csapattársát, Valtteri Bottast a második, harmadik és negyedik kanyarból álló kombinációban. A manőver közben a két Mercedes egy pillanatra összeért, Bottas első vezetőszárnya megsérült, ennek nyomán előbb Charles Leclerc (Ferrari), majd Vettel is el tudott menni mellette. Leclerc az előzés közben szintén hozzáért Ferrarijával a finn Mercedeséhez, ennek következtében Bottas még inkább lelassult.   

Az ötödik körben Verstappen, Hamilton, Leclerc volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, őket Vettel követte a negyedik helyen, az ötödik Bottas pedig szemmel láthatóan feltartotta a mögötte haladókat. A finn pilóta a hatodik körben kiállt a boxba, hogy lecseréljék autóján a sérült alkatrészt, és a huszadik, utolsó pozícióban tért vissza a pályára.   

A huszadik körben még mindig Verstappen vezetett, előnye 1.2-1.3 másodperc között mozgott Hamiltonhoz képest, de a holland pilóta arra panaszkodott a csapatrádión, hogy egyre rosszabb a gumiabroncsainak a tapadása. Leclerc és Vettel csaknem húsz másodperccel volt lemaradva Verstappentől a harmadik és negyedik helyen, Bottas közben már 14. volt.   


Hirdetés
Max Verstappen, a Red Bull holland és Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2019. augusztus 4-én. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A kerékcserék sorát Verstappen kezdte a 26. körben, két körrel később Leclerc, a 31. kör végén pedig Hamilton hajtott a boxba. Vettel még várt, és a 39. körben kapta csak meg a friss abroncsokat.   

A boxkiállások után, a versenytáv felénél Verstappen állt az élen, Hamilton azonban nagy tempóban közeledett mögötte, utol is érte, és többször is megpróbálta megelőzni, ám nem járt sikerrel. Bottas közben már kilencedik volt, Hamilton pedig dühösen közölte a rádión a mérnökével, hogy nem tudja tovább nyomás alatt tartani Verstappent.

Huszonkét körrel a leintés előtt a Mercedes újabb kerékcserére hívta be Hamiltont, akinek így ugyan húsz másodpercre nőtt a hátránya Verstappenhez képest, de sokkal gyorsabb köröket tudott futni a hajrában, mint az élen álló holland.   

A hatvanadik kör kezdetén Verstappennek 12.5 másodpercre csökkent az előnye Hamiltonnal szemben, a címvédő pedig még jobban rákapcsolt, és hatalmas tempóban közelített a riválishoz, akit négy körrel a leintés előtt utolért, és első próbálkozásra könnyedén meg is előzött.   

A hajrában Vettel beérte és meg is előzte csapattársát, így végül megkaparintotta a harmadik helyet, Bottas pedig nagyot küzdve nyolcadikként ért célba.   

Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője, a Forma-1-es Magyar Nagydíj győztese a mogyoródi Hungaroringen 2019. augusztus 4-én. Fotó: MTI/Illyés Tibor

„Fáradt vagyok, de ez teljesen normális. Nagyon hálás vagyok az egész nap miatt, köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen hittek bennem, segítettek, támogattak, hogy a határon autózzak, kockáztassak, és kihasználjam a lehetőséget” – nyilatkozta a célba érkezés után Hamilton. Hozzátette, nagyon jó érzés volt számára, hogy nyugodtan nyomhatta a gázpedált, hiszen az egész hétvégén jó volt a tempója. Elárulta, kicsit aggódott, hogy túlmelegedhetnek és problémát okozhatnak a fékek, ezért próbált spórolni velük és óvatosabban fékezni, de ez nagyon nehéz dolog.   

A címvédő bevallotta, nem hitt benne, hogy sikerül ledolgoznia 19 másodperces hátrányát, nem tudta, az abroncsai hogyan bírják majd, de mondták neki rádión, hogy csak menjen leszegett fejjel.  „A hajrában minden köröm időmérős kör volt. Szép győzelmet arattunk” – mondta.

Max Verstappen úgy értékelt, mindent megpróbáltak a kemény keverékű gumikon, hogy az első helyen maradhasson, de ez sem volt elég. „Nem voltunk elég gyorsak. Miután Lewis nyomás alá helyezett, a tapadáson múlt minden. Megpróbáltuk egy kiállással lehozni a versenyt, de nekik a két kerékcsere jobban működött” – magyarázta. A holland pilóta megfogalmazása szerint mindent összevetve jó hétvégét zártak, hiszen második lett, és az övé volt a leggyorsabb kör.   

Sebastian Vettel elmondta, nem volt mit veszítenie, amikor a negyedik helyen haladt, bízott benne, hogy a lágy gumik kitartanak az autóján, és így is történt. Miután megközelítette csapattársát, az első előzési lehetőséget ki is használta. Mint mondta: sajnos ezúttal nem volt esélyük felvenni a versenyt az első és a második helyezettel, de örül, hogy végül ő is pezsgőzhet. Rövid pihenés után folytatódhat a harc – tette hozzá.

A Hungaroringen a hétvége során mintegy 230 ezer néző volt kíváncsi a programokra.   

A vb csaknem egy hónap szünet után, szeptember 1-jén folytatódik Belgiumban.

(MTI)    Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

'Fel a tetejéhez' gomb