A Chanel nem használ többé egzotikus bőröket

Az állatvédők nagy örömére a Chanel francia divatház elsőként jelentette be, hogy nem használ többet krokodil-, kígyó- és gyíkbőrt a termékeihez.

„Elhatároztuk, hogy nem használunk többet egzotikus bőröket a kreációinkhoz” – olvasható a Chanel közleményében, hangsúlyozva, hogy egyre nehezebb az „etikai követelményeiknek” megfelelő egzotikus állatbőrökhöz jutniuk.

A divatház honlapjáról kedden levették a pitonbőr táskákat, de a másodlagos forgalmazók honlapjain még kaphatók voltak az 5500 eurós (1,8 millió forintos) árnál kezdődő alkalmi táskák.

A PETA és a Humane Society International (HSI) állatvédő szervezetek szerint a Chanel döntése a szőrmékre is vonatkozik.

A divatház közleménye nem említi a szőrméket, de Karl Lagerfeld, a divatház művészeti igazgatója kijelentette a Woman’s Wear Daily című online divatlapnak adott interjúban, hogy a Chanel olyan ritkán használ szőrméket, hogy nem is emlékszik, mikor volt ilyen utoljára a kifutón. 

Az állatvédő szervezetek szerint más divatcégeknek is követniük kellene a Chanel példáját és át kellene térniük az olyan új anyagokra, amelyek megkímélnek számtalan állatot a nyomorúságos élettől, valamint az erőszakos és fájdalmas haláltól.

A krokodil- és kígyóbőr elleni kampányok nem olyan népszerűek a közönség körében, mint a szőrme elleni küzdelem. Egyes divatházak pedig hüllőfarmokba invesztáltak, hogy garantálják: etikus módon jutnak a bőrökhöz. 

(MTI)

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre