Az új Nat segíti, hogy a diákok megértsék a magyarság sajátos történelmi szerepét
A Retörki közleményében helyesli azt az irányelvet, amely szerint a diákok az egyes történelmi folyamatokat nem általános modellek alapján, hanem a konkrét történelmi helyzet jellegzetességeit figyelembe véve, az események szereplőit és mozgatórugóit megismerve tanulmányozhatják. Ez a szemlélet hozzásegítheti a diákokat, hogy megértsék a magyarság sajátos történelmi szerepét, ezáltal erősödjön identitásuk, és kialakuljon bennük egy egészséges történelemszemlélet és nemzettudat – írták.
Azt is örömmel fogadták, hogy az új Nemzeti alaptanterv általános- és középiskolai szinten is mer foglalkozni az 1989-1990-es évek eseményeivel, és célként fogalmazza meg, hogy a közoktatásból kikerülő tanulók összefüggéseiben szemléljék a rendszerváltás folyamatait, valamint felismerjék történelmi jelentőségét.
A Retörki szerint ezáltal elérhető, hogy a magyar társadalom fiatalabb nemzedékeiben kialakuljon egy olyan átfogó kép a rendszerváltásról, amelynek fő üzenete a magyar szabadság és függetlenség visszaszerzése, miközben a tanulókban az is tudatosul, hogy az 1989-1990-es események a tragédiákkal teli XX. századi magyar történelem pozitív lezárását jelentik.
MTI
Kiemelt képünk illusztráció, forrása: pixabay.com