Jakab Péter, a borsodi elnyomottak szószólója az év első hetében 800 000 forintot költött a Facebookon
Jakab Péter, a Jobbik elnöke előszeretettel mutatja magát a kisemberek harcosának, aki pajzsra emeli a nincstelenek jogait és dörgedelmesen áll ki az Országgyűlésben a legvédtelenebbek ügyében. Nem rest ilyenkor megosztani a buszmegállóban vagy az utcán hallott történeteket, melyeket az elnyomott proletárok mesélnek neki, óvatosan a fülébe súgva, nehogy a zsandárok meghallják a kétségbeesett, megtört szavakat, és a végén még deresre húzzák őket. A Jobbik elnöke azt is megígérte, hogy a borsodi választópolgárok fogják elindítani a lejtőn a kormánypártokat, megfosztva őket a kétharmados többségtől, ami ugyan nem jött össze, de biztosan ezt is egy kisemmizett rejtjelezte neki, rémült, dermedt csönd közepette.
Ugyancsak Jakabhoz köthető, hogy a szerencsi időközi választást követően – amelyről utóbb elmondta, hogy nem is gondolta ám igazából úgy, hogy ezt meg lehet nyerni – egy zsák krumplival vonult be a Parlamentbe, és idétlen mozdulattal még Orbán Viktornak is igyekezett azt átadni. Arra is emlékezhetnek az olvasók, hogyan vált a kísérlet teljes kudarccá, nem is csak azért, mert a miniszterelnök nem fogadta el az ajándékot, hanem azért is, mert Jakab hosszú tirádába fogott akciója után, mivel a kormánypárti képviselők, akik teljesen természetesen gyűltek Orbán köré, kissé tán megtaszajtották. Esetleg a lábára is ráléptek. Jakab Péter jó ideje benne van a politika mocsarában. Az úgy nem működik, hogy eljátszom a tökös gyereket, aki kilós krumplival menőzik az ülésteremben, majd ha hasonló vagánysággal találkozom, akkor nyílt fórumon sírom el bánatomat.
Vagyis meg lehet tenni, csak kissé hiteltelen.
Ugyanerről a Jakab Péterről derült ki, hogy az év első hónapjának első hetében – azaz 7 nap alatt – majdnem 800 000 forintot költött el a Facebookon, hogy hirdetésekben, reklámozott posztokban örvendeztesse meg követőit politikai pályafutása eredményeivel.
Ezzel egyébként önmagában nem is lenne probléma. Hosszan lehetne beszélni a Facebook algoritmusairól, de az egészen biztos, hogy a követőszámnak semmilyen jelentősége sincs azt tekintve, hogy adott oldal mennyi embert tud valójában elérni. Reklámozás, vagyis pénz befektetése nélkül örülhetsz, ha a lájkolók 10-15 százaléka eléri a tartalmaidat. A közösségi oldalak ezzel a gyakorlattal mintegy azt sugallják, hogy ha valóban komoly hatást akarsz elérni, (még több, aztán annál is több) pénzt kell költened.
Ez rendben is van. Az azonban nem működik, hogy egy olyan politikus, aki magát a nép egyszerű fiának mutatja be, illetve krumpliszsákokkal turnézik a Parlamentben, egyetlen hét alatt elkölti egy nem is rossz szerencsi ház árát a Facebookon, majd változatlan lendülettel nyomul tovább a szociális demagógiával. És azt a témát most tényleg nem érdemes megnyitni, hogy az elviekben folyamatosan – gyakorlatilag és saját állításuk szerint 2018 óta – pénzügyi problémákkal küszködő Jobbiknak mégis hogyan jut erre tőkéje. Egyben jó példát mutat arra, milyen elképesztő nyomulásra kell felkészülni a balosok részéről, míg jobboldali médiumok, véleményformálók még akkor sem jutnak el a követőikhez, ha szintén hirdetésekkel próbálnak operálni. Tudniillik a letiltást, mint olyat, nem oldja fel a reklám akármilyen magas összege sem.
Jakab természetesen változatlan lendülettel haladhat tovább a lenini úton, de mi szeretnénk emlékeztetni arra olvasóinkat, hogy aki bort iszik és vizet prédikál, az nem feltétlenül választja a leghelyesebb utat. Pláne akkor, ha már a feszületet is nyílt szinten támadja.
Trombitás Kristóf
Brutális keresztényellenes fordulat a Jobbikban – amihez ezúton is gratulálunk