A Szentlélek és a digitális algoritmusok, avagy az egyháznak is ott kell lennie a digitális térben

Út az okostelefon képernyőjétől a templomi oltárig.


Hirdetés

A digitális misszionáriusok és katolikus influenszerek jubileumára készülve – az eseményt  július 28–29-én tartják Rómában – Heriberto García Arias mexikói pap, a hamarosan megjelenő spanyol nyelvű, a Digitális misszionáriusok: influenszerek vagy Krisztus mai tanúi? című könyv szerzője szerint az úgynevezett evangélizátorok jelenléte elengedhetetlen a katolikus egyház számára a közösségi médiában.

A fiatal pap közel 2 millió követővel rendelkezi a TikTok-on (@heribertogarciaar) és több mint 200 ezer követővel az Instagramon. Az EWTN News spanyol nyelvű műsorának az Örök Városból adott interjújában kifejtette, hogy a katolikus egyház „nagyon fontos lépéseket tesz annak érdekében, hogy jelen legyen a digitális környezetben”.

Tapasztalataira és nemrég megjelent könyvére támaszkodva García elmagyarázta a katolikus influenszer és a digitális misszionárius közötti különbséget, akiknek „célja eltérő”. Bár „mindkettő a médiát használja”, az influenszer az értékeivel összhangban kínálhat és értékesíthet termékeket, míg

a digitális misszionárius célja, hogy Krisztusról szóló tapasztalatait a közösségi médiába vigye.

Rámutatott arra, hogy a fiatalabb generációk tagjai sok időt töltenek a közösségi médiában:


Hirdetés

„Vannak emberek, akik Istent keresik, ezért ott kell lennünk, bizonyságot kell tennünk, de nem azzal a céllal, hogy ott megálljunk, hanem hogy (a felhasználót) a képernyőről az oltárhoz jutassuk.”

„Tehát” – tette hozzá – „ez csak az út, nem a cél.”

A mexikói pap kitért arra is, hogy az egyház „mindig alkalmazkodott a változó kulturális környezethez” annak érdekében, hogy eljuttassa Jézus Krisztus üzenetét, és kijelentette, hogy „most rajtunk a sor, ebben a kultúrában, melyben az új generációk tagjai másfajta gondolkodásmóddal bírnak, számukra a digitális világ valóságos”.

„Alig három évvel ezelőtt még nem is létezett a digitális misszionárius kifejezés” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy ma már világszerte több mint 3500 digitális misszionárius szolgál. Bár elismerte, hogy ez az új valóság bizonyos fokú „félelmet” kelthet, szerinte az „eredmények már most láthatók”.

A mexikói Jalisco államból származó pap szerint a közösségi médiában való jelenlét „sürgős és szükséges”, mivel sok fiatal „nézi a TikTokot”, de magától „nem fogja átlépni a templom küszöbét”, ezért hangsúlyozza annak fontosságát, hogy olyan tartalmakat hozzanak létre, amelyek felkeltik érdeklődésüket és segítenek nekik „átlépni a templomba”.

García a közösségi médiában való jelenlétének eredetét azzal magyarázta, hogy ez „a fiatalok igényeinek kielégítésére irányuló egyházi szükségletre” válaszul történt.

„Nagyon szép üzenetünk van, páratlan filozófiánk, transzcendentális javaslatunk. De néha nem tudjuk, hogyan közvetítsük, nem tudjuk, hogyan beszéljünk az ő nyelvükön. Úgy gondolom, hogy ezt az üzenetet, amelyet mi megtapasztaltunk, át kell adnunk az új generációk tagjainak”

– mondta.

García, aki nagyon fiatalon megérezte elhívását a papságra, bevallotta, hogy hivatásának kezdetén „lámpalázzal” küzdött. Azonban az egyház intézményi kommunikációjában szerzett képzettsége révén megértette, ő az egyház  egy „szóvivője”. „Isten megmutatta nekem, hogy nem én vagyok az, aki beszél, hanem ő” – jegyezte meg.

A pap szólt arról is, hogy számos vallomást kapott olyan emberektől, akiknek az élete megváltozott az általa közvetített üzenetek hatására.

„Vannak, akik abortuszra készültek, de végül nem hajtották végre, vannak, akik talán kissé elidegenedtek Istentől, mert gyermekük kórházban feküdt, és aztán megkapták azt az üzenetet, amire szükségük volt, hogy tovább tudjanak lépni. Vagy akár olyanok is, akik öngyilkosok akartak lenni, de egy üzenet megállította és motiválta őket, hogy kitartsanak.”

„A Szentlélek algoritmusok révén cselekszik, elérve azokat a szíveket, amelyeknek szüksége van az ő szavára, amelyeknek szükségük van a reményre” – hangsúlyozta.

Végül beszélt arról is, hogy munkáját az egyház és püspöke is támogatja, ami békét és erőt ad neki ahhoz, hogy tovább haladjon ebben az egyre szükségesebb evangelizációs küldetésben.

Kapcsolódó:

Szent Pál ma a TikTokon térítene – Konferencia a keresztény identitásról a digitális korban

Vezetőkép: Heriberto García Arias atya. Forrás: catholicnewsagency.com


Hirdetés

Forrás:
catholicnewsagency.com
'Fel a tetejéhez' gomb