Új Forrás: Hova mennék?

Az Új Forrás zenekar bibliai világnézetet magáénak valló, magyar keresztény együttes. Zenei stílusuk leginkább etno-gospel. Dalaikat a zenekar alapítója és vezetője, Pálhegyi Dávid szerzi. Szövegeik isteni magasztalások, melyhez magyaros jellegű örömzenét hangszerelnek. Az Új Forrás együttes elődje Forrás néven 1988–89-ben alakult a két Pálhegyi: Dávid és Máté, valamint Szigeti Gábor közreműködésével. „Hova mennék?” című új dalukról a Pajor Tamás énekes által megfogalmazott kritikát osztjuk meg szöveghűen.

„Ritka az ennyire megindító, szép, koherens alkotás, mint az Új Forrás zenekar »Hova Mennék« című legújabb dala és videóklipje.
A Pálhegyi Dávid által jegyzett zene részben egy régi csángó népének, az »Az fényes nap immár elnyugodott« feldolgozása és kiegészülése, míg a szöveg szintén a zeneszerző munkája.

Az Új Forrás a magyar etnozene legszebb hagyományait éleszti fel és értelmezi újra: a spirituális, istendicsérő népdalt. A főének Farkas Virág kristálytiszta patakként csörgedező hangja, amelyet időnként a frontember Pálhegyi Dávid is megtámaszt. A zene minden eleme letisztult, kiérlelt, kerüli a tolakodó hatásvadászatot, rosszízű divatosságot, ellenben tökéletesen segíti az üzenetet.

Az üzenet pedig nem más, mint hogy a városi magányból, az elidegenedés világából a lélek ugyanúgy az ég felé sóhajt, ahogyan azt tette a valaha volt idilli, erdélyi tájak legelőinek lankáin. De ez a felfelé vágyódás itt meg van fűszerezve azzal az urbánus életérzéssel, amellyel ma léthelyzetünkből adódóan könnyebben azonosulunk, mint a mesés, romlatlan pásztormúlttal.


Hirdetés

Ez az »áthelyezett« környezet egészen új értelmet ad a hagyományosan természetközeli zenei műfajnak, behozza a mába és mostba a népzene fenségét. Mégis ez a városiasság sincs túltolva, a puritán, visszafogott, szinte bárhol levő helyszínek fakón sorjáznak, tökéletes harmóniában a bombasztikusan kifejező arcú főszereplő, Kiss Szilárd eszköztelen, szuggesztív »ottlétével«. Pajor Kristóf, a klip rendezője mintha önmagát komponálta volna bele a műbe. Hát ilyen az, ha száz százalékosan működik a casting.

Az egészben az a mesteri, hogy mindez annyira finom, rejtett módon adódik át számunkra, hogy szinte el lehet menni mellette, hacsak nem figyelünk oda jól. Ez a produkció nem akar letarolni, túl sokat mondani, mégis így éri el a legintenzívebb hatást.

A »Hova Mennék« igazi kortárs, magasművészeti-popzenei alkotás, szívbemarkoló, autentikus, érvényes.”

 

 

 

 

Pajor Tamás: A mű esztétikai értékénél az Úr fontosabb

Pajor Tamás: A mű esztétikai értékénél az Úr fontosabb

Pajor Tamás: A mű esztétikai értékénél az Úr fontosabb

A kiemelt kép forrása: Új Forrás (Facebook)

'Fel a tetejéhez' gomb