A Netflix nyíltan szexuális tartalmú óriásplakátokkal hirdeti új műsorát

A Netflix idén ősszel mutatja be Szexoktatás című, gyerekeknek szóló sorozatának harmadik évadát, melynek alkalmából férfi és női nemi szervekre hasonlító gyümölcsöket és más élőlényeket ábrázoló óriásplakátokkal árasztották el Milánó metróaluljáróit.

A képek önmagukért beszélnek. A banán mellett például cseresznyét, vagy a női nemi szervnek megfeleltethető narancsot, virágot, de még csigaházat is látni. Ha valakinek a képek alapján nem lenne egyértelmű, hogy miről is van szó, minden plakáton a következő felirat kíséri az ábrákat: „Ha más alakban találkozol vele, az azért van, mert nem csak egyféle létezik. Mindegyik tökéletes. A tiéd is”.

A Provita e Famiglia olasz család- és életpárti szervezet szerint már önmagában az is komoly probléma, hogy a plakátok mindenki számára látható helyen kerültek elhelyezésre, valamint az, hogy a fiatalkori hiperszexualizáció ennyire jelen van és elfogadott Európában.

A Netflix sorozatával kapcsolatban is kifejezték aggodalmukat, amelyben szerintük a nemi felvilágosítás nem megfelelő módon történik, hanem célja valójában a gyerekek saját nemi szerveikkel való „kifacsart” megismertetése és „természetesen” a fogamzásgátlás népszerűsítése. Mindez nem tűnik túl hasznosnak, tekintve, hogy Európában az utóbbi években egyre többen fertőződnek meg nemi úton terjedő betegségekkel, különösképpen a „nemi felvilágosításra” nagy hangsúlyt fektető országokban.

Az óriásplakátok a kampány végén lekerülnek az aluljárók faláról, ám a Netflix gondoskodott róla, hogy a milánói metró közönsége ne maradjon szexuális propaganda nélkül a továbbiakban sem. A 2018-as Milano Pride óta az 1-es metró Porta Venezia megállója szivárványszínben díszeleg a „rainbow is the new black” (a szivárvány az új fekete) Netflix-kampány jegyében.

Forrás: Provita e Famiglia, La Repubblica Milano

Kiemelt képünk forrása a Provita e Famiglia oldala

Iratkozzon fel hírlevelünkre!