Ingyenes autópálya-használatot Rinyaújnép és Babócsa között!

Ezen a héten is túl volnánk; mostanra talán a magyar közélet valamennyi keselyűje előállt, hogy az eleve kellő mélységekben tanyázó, s ezért a zuhanás veszélyével garantáltan nem fenyegetett ember magabiztosságával oktasson ki minket keresztény értékekből, bizonygatván, hogy most aztán mielőbb el kell takarítani az Alaptörvényt is (miért, róla mi derült ki? bitcoint bányászott?), hogy csúfosan megbukott „az apa férfi, az anya nő” tézis (miért, hány gyermek fogant a partizó férfiak nászából?), és úgy ámblokk, mostantól fogja be minden konzervatív keresztény (ami – amellett, hogy a kollektív bűnösség elve kicsit necces – megint komoly ismerethiányra vall, tekintve, hogy a Szentírás azt mondja, ha kezed vétkezik, „vágd le”, nem pedig azt, hogy „kövess el harakirit, és add át a terepet azoknak, akik szerint az a vétek nem is annyira vétek”).

Mindezzel tehát megvolnánk, ezért most szusszanjunk egyet, és emlékezzünk meg a héten méltatlanul háttérbe szorult sajtótájékoztatóról, amely ismét megerősítette régóta fennálló sejtésünket: az MSZP bejelentkezett a Magyar Kétfarkú Kutya Párt kihívójának. A dolognak persze vannak történelmi gyökerei: az ingyen sör eleve stimmel, ráadásul a párt női társelnökétől sose álltak távol a tréfás-kacagtató fellépések.

Ezúttal azonban Molnár Zsolt állt a kamerák elé, megkísérlem reprodukálni logikai okfejtését: „Nagyon nem értünk egyet az ingyenes parkolással, mert sok lett miatta az autó, ezért követeljük, hogy a továbbiakban terjesszék ki az intézkedést, és a parkolás mellett az autópálya-használat IS legyen ingyenes. Mert százezrek utaznak munkába vonattal és távolsági busszal nap mint nap, és ha az ő életük is számít, akkor hadd ingázzanak díjfizetés nélkül kocsival az autópályán.”

Az előfeltevés tehát az, hogy százezrek ingáznak azért a Volánbusz járataival például Rinyaújnép és Babócsa, Borszörcsök és Ajka, Okány és Vésztő, vagy akár Mátraháza és Gyöngyös között, mert az adott útvonalon saját kocsival rejtélyes módon autópályadíjat kellene fizetniük.

De nagyvonalúan tekintsünk el ettől, fókuszáljunk az autópályákra, és tételezzük fel, hogy anyagi okokból buszozik a dolgozó. Akkor viszont nem világos, hogyan sikerült az MSZP-nek jó érzékkel pont azt a kiadási tételt megragadnia, amely a probléma szempontjából leginkább indifferens. Egy megyei matrica éves szinten 5000 forint, azaz havi 417 forint költséget jelent – kevéssé valószerű, hogy valaki gondos számítások után arra jutna, neki a benzinköltség simán beleférne a büdzséjébe, de ez az összeg már nem. Emellett akinek van autója, és sztráda közelében lakik, az nagy valószínűséggel már a precovid időkben, január elsején megvásárolta a matricát, amellyel 2021. január 31-éig bezárólag további díjfizetés nélkül annyit autókázhat fel-alá, amennyit nem szégyell. Ha tehát mostantól két hónapig nem lenne útdíj, azzal a jogkövető ingázó egészen pontosan egyetlen fillért sem spórolna meg. Sőt, fajlagosan még növekednének is a költségei, hisz kevesebb hónapért fizetett volna ugyanannyit.

Rossznyelvek szerint persze valójában nem is annyira kutyapártos jellegű trollkodásról van itt szó, hanem ez egy egészen komolyan gondolt javaslat egy kormányzásra készülő párt szürkeállománya részéről, bonyolult számítások sora előzte meg az ötlet előterjesztését, és így a dolog kicsiben szemlélteti, mire számíthatunk abban az esetben, ha ez a politikai formáció a nép kifürkészhetetlen akaratából ismét lehetőséget kap az ország kormányzására. Ki tudja, szélsőséges esetben talán még azt is kiszámolnák, kifejezetten megérné nekünk, ha PPP-konstrukcióban építtetnének autópálya-alagutakat a szántóföldek alá. Akár Rinyaújnép és Babócsa között is, ezen ne múljék.

 

Francesca Rivafinoli

 

Kapcsolódó, olvasásra ajánlott írásunk:

Hogy bírsz ezekre szavazni?!?

Kiemelt képünk forrása: Facebook/MSZP

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre