Megbírságolták a Coca Colát a homoszexuális plakátkampány miatt

Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – a fogyasztóvédelem a reklámtörvény e pontjára hivatkozva bírságolta meg a Coca-Colát augusztusban indított plakátkampánya miatt.

A fogyasztóvédelem megbírságolta a Coca-Colát az augusztus elején elindított, mindössze pár napig tartó plakátkampánya miatt – tudta meg az Index egy hozzájuk eljuttatott levélből. A szervezet arra hivatkozik, hogy a Coca-Cola megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, amely szerint

„Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.”

A lakossági bejelentésre kiszabott bírság (mindössze félmillió forint) mellett arra kötelezték a céget, hogy a továbbiakban ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot.

Azt is hozzáteszik, hogy a cég büntetéséről szóló határozat még nem vált véglegessé. Az állami szervezet egyébként megköszönte a lakossági bejelentést:

“A fokozott társadalmi érdekre tekintettel különös figyelmet fordított a gyermek-és fiatalkorúak megóvására, érzelmi és erkölcsi fejlődésük védelme érdekében az azt károsító reklámok korlátozására. Az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések, melyet ezúton is köszönünk Önnek!”

 

Forrás: Index/HVG

 

Beszélgetés a HírTV-n a kampányról:

Iratkozzon fel hírlevelünkre