Ahol teljes a káosz, az csak színház lehet
Egy hatvanas évekbeli angol szerző, Joe Orton művét állítják színpadra a Thália Színházban. Orton életének egy végzetes szerelem vetett véget, és a most bemutatott darab premierjét már nem láthatta.
A történet egy pszichiátriai rendelőben játszódik, ahová a gyanútlan Geraldine jelentkezik a titkárnői állásra. Dr. Prentice el akarja csábítani a fiatal lányt, így egy vizsgálat ürügyén ráveszi, hogy vesse le a ruháit. Amikor Geraldine megjelenése kompromittáló, váratlanul betoppan Mrs. Prentice, akinek a sarkában lohol egy kétes hírű hotel londinere. Nicholas Beckett, a szoknyapecér londiner egy fotósorozattal zsarolja a pszichiáter feleségét, emellett pedig a rendőrség is körözi, így nemsokára Match őrmester is színre lép.
A teljes káosznak a fő megalkotója azonban Dr. Rance, aki mesterien keveri össze ezeket a kis hazugságokat egy – a színpadon teljesen ésszerűnek tűnő – , a valóságban teljesen abszurd történetté, amibe az újonnan kiderült részletek tökéletesen beleilleszkednek a doktor szemében. A szereplők immorálisak és mocskosak, de mégsem a valós gyarlóságaik kerülnek terítékre, sokkal inkább annak a következményei.
A pszichiátria teljesen valósághűen jelenik meg a színpadon, azonban van benne egy csavar, amivel illeszkedik a készülőben lévő káoszhoz, és feloldja a reális teret: ez a rendelő ugyanis teljes egészében rózsaszín. Ezzel is ellenpontozza azt a faja mocskosságot, ami a darab szereplőinek a sajátja. És egészen biztosan több ajtóval rendelkezik, mint egy átlagos magánrendelő, amik olykor egészen váratlan dolgokat rejtenek maguk mögött.
A zene és a fényhatások végig követik az előadás ütemét, fokozva az egyre növekvő félreértések káoszát és a szereplők morális süllyedését. Bán Bálint még egyszer női ruhába is bújik, és meglepően ügyesen tipeg végig magassarkúban a rózsaszín térben.
Az apró csábítási vágyból elindult hazugság-lavina kezd mindenkit maga alá sodorni, repülnek egymás között a ruhák, csapódnak az ajtók, egyre ürülnek a whiskys üvegek, mígnem szinte teljes a káosz a színpadon. Az abszurd történések a sorozatának csak egy teljesen abszurd lezárás adhat feloldozást, amit Joe Orton meg is tesz.
Az előadást Fehér Balázs Benő rendezte, és Fekete Ádám fordította, a díszletet és a jelmezeket Izsák Lili tervezte. Az előadásban Dr. Prentice-t Friedenthal Zoltán, míg feleségét Schell Judit alakítja. A titkárnő szerepében Mórocz Adrienn lép színpadra, Nicholas Beckett-et Bán Bálint, Dr. Rance-t Tamási Zoltán és Match őrmestert Vida Péter játssza.