Április 5-ig kerülnek a postaládákba az EP választásról szóló értesítők
Az értesítők kiküldésével megbízott Magyar Posta legkésőbb április 5-ig juttatja el a 7,9 millió választópolgárnak az értesítőt a lakcímükre arról, hogy szerepelnek a névjegyzékben. Ha valaki ezt nem kapja meg, akkor azt a jegyzőnél (a helyi választási iroda vezetőjénél) jelezheti, aki ekkor új értesítőt állít ki.
Azoknak, akik még nem nagykorúak, de a május 26-ai választásig betöltik 18. életévüket, ugyancsak most kell megkapniuk az értesítőt.
Az értesítő a választópolgár személyes adatai közül csak a nevet, születési nevet, születési időt és a lakcímét tartalmazza, megtalálható rajta a szavazás pontos helye és ideje.
Az értesítő bemutatása nem feltétele a szavazásnak. A szavazásra a választópolgárnak a lakcímkártyáját kell elvinnie, továbbá igazolnia kell személyazonosságát érvényes személyazonosító igazolvánnyal, útlevéllel vagy vezetői engedéllyel (jogosítvánnyal).
(MTI)