Családnak is kell a cégér

Valamelyik hétvégén családunkkal együtt beültünk az angol humor egyik jelenlegi nagyágyúja, Rowan Atkinson, alias Johnny English legújabb filmjére. Mivel – szokatlan módon – időben értünk oda, ezért alkalmunk volt mindazt megtekinteni, ami a filmet megelőzte.

Azt láttuk, hogy kellemes zenei aláfestéssel szimpatikus fiatalok járják a magyar vidéket, játszanak gyerekeikkel, valamint nagy családi összejövetel alkalmával együtt nevetnek idős szüleikkel, barátaikkal.

Azt gondoltam, hogy ez a kisfilm a Családok Éve kapcsán készített társadalmi célú hirdetés. Akkor döbbentem meg igazán, amikor egy kereskedelmi lánc logója jelent meg az utolsó képkockákon. Ezt követően már jobban figyeltem és nem is csodálkoztam, amikor egy másik cég is hasonlóan pozitív családi, emberi tartalommal kínálta portékáit.

A kereskedelmi cégek pontosan tudják, hogy mivel lehet magukat eladni. Nyugat-Európát látva egészen extrém, már szinte aberrált helyzeteket, embereket vonultatnak fel egy-egy termék eladása érdekében. A 2010 óta eltelt időszak egyik legnagyobb eredményének pont azt tartom, hogy hazánkban normális „arcokkal”, hagyományos családi, baráti kapcsolatokkal lehet találkozni már a reklámokban is, hisz a magyar emberek erre vevők. Ehhez még hozzájön az itthoni biztonság, valamint az, hogy egyre „trendibb” hazánkat, a Kárpát-medencét felfedezni.

A kormány családok melletti töretlen kiállása és segítése tehát már ezen a nagyon is érdekek alapján álló piacon is (reklámpiac) áttörést hozott. Most pedig azt látjuk, hogy a magyar miniszterelnök legújabb családpolitikai bejelentései egészen magával ragadó módon valósítják meg a magyar családok XXI. századi reneszánszát.

Tarnai Richárd

Iratkozzon fel hírlevelünkre