Megbírságolták a Coca Colát a homoszexuális plakátkampány miatt
A fogyasztóvédelem megbírságolta a Coca-Colát az augusztus elején elindított, mindössze pár napig tartó plakátkampánya miatt – tudta meg az Index egy hozzájuk eljuttatott levélből. A szervezet arra hivatkozik, hogy a Coca-Cola megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, amely szerint
„Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.”
A lakossági bejelentésre kiszabott bírság (mindössze félmillió forint) mellett arra kötelezték a céget, hogy a továbbiakban ne használjanak gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsítható reklámot.
Azt is hozzáteszik, hogy a cég büntetéséről szóló határozat még nem vált véglegessé. Az állami szervezet egyébként megköszönte a lakossági bejelentést:
„A fokozott társadalmi érdekre tekintettel különös figyelmet fordított a gyermek-és fiatalkorúak megóvására, érzelmi és erkölcsi fejlődésük védelme érdekében az azt károsító reklámok korlátozására. Az ilyen jellegű reklámok feltárásában nagy segítséget nyújtanak a lakossági bejelentések, melyet ezúton is köszönünk Önnek!”
Forrás: Index/HVG
Beszélgetés a HírTV-n a kampányról: