Bolha a fülbe a Tháliában
A három felvonásos bohózat rendezője Kelemen József, aki három sikeres előadással (Rövid a póráz; Kean, a színész; Csoda korban élünk) bizonyított már a Thália Színház Nagyszínpadán.
A színdarabot még Csányi Sándor, a színház előző művészeti vezetője választotta ki Hamvai Kornéllal, és ő kérte fel a rendezőt, hogy állítsa színpadra. A mű 1900-as évek elején íródott, így az előadás díszlete és jelmezei átmenetet képeznek az akkori és mai kor között, ezzel a nézőkhöz közelebb hozzák a darabot.
Szervét Tibor alakítja Victor-Emmanuel Chandebise-t és Poche-t. A kettős szereppel különösen nehéz dolga van, hiszen pörgős a darab, az egyik ajtón még a Chandebise-ként lép ki és a következő pillanatban már Poche-ként tér vissza a színpadra.
Erről a kettősségről kérdeztük a főszereplőt.
„Élvezetes és jó dolog ennyire távol eső figurákat egy időben megjeleníteni. Valahogy úgy érzem, hogy ez a lecsúszott, alkoholista Poche a történet során megsegíti ezt a karót nyelt, neurotikus, házassági gondokkal küzdő Chandbise-t, aki a kaland végére tán egy felszabadultabb emberré válik” – mondta.
„A két karakter egyensúlyáról részben maga a darab szövege gondoskodik. Alapvetően Chandebise sorsát követjük, amelynek a történet szerint végzetes adaléka, hogy van egy ember, aki épp úgy néz ki, mint ő, és folyamatosan összetévesztik vele. A színdarab motorja, hogy miért gondolják rólam, hogy én ez vagyok, pedig nem ez vagyok. Persze a szerző gondoskodik arról, hogy ezt okkal gondolják a szereplők” – fűzte hozzá Szervét Tibor a darab sajtótájékoztatója után.
Schell Judit, aki nyáron vette át Csányi Sándortól a Thália Színház művészeti vezetését, a legelejétől végigkövette a próbafolyamatokat.
„Nem nézem más szemmel a próbákat művészeti vezetőként, eddig is ugyanígy néztem, mikor beültem főpróbahétre, annyi a különbség, hogy most fel is írom, mit gondolok, hiszen kíváncsiak a véleményemre” – árulta el nekünk Schell Judit.
A Thália Télikert lesz számára egy újabb feladat, ami a Mikroszínpad helyére kerül. Itt lehetőség lesz komolyabb hangvételű előadásokra is, az első bemutatója Tarnóczi Jakab rendezésében Gerhart Hauptmann Rose Bernd című darabja lesz 2019. május 11-én.