A Starbucks esete a genderlobbival – a cég fizeti alkalmazottai nemváltó műtéteit


Hirdetés

A Starbucks vezetősége úgy döntött, hogy a jövőben a transznemű dolgozói számára kifizeti a nemük átalakítása érdekében végzett műtéteket. Az altesti műtétek költségeinek átvállalása mellett ezentúl az összes olyan műtét számláit fedezni fogja, amelyek egy adott személy nemének átoperálását célozzák meg – írta a 777. Ez azokat műtéteket is érinteni fogja, amelyeket eddig helyreállító műtétként kezeltek, de amelyekhez nehezen tudtak hozzáférni az érintettek, mert a biztosító általában nem fizetett értük. 

A nemzetközi kávéházlánc mostantól a felsőtestet érintő műtéteket is ki fogja fizetni az alkalmazottai számára, mint például a mell eltávolítása vagy megnagyobbítása, szőrtelenítés vagy -beültetés és az arc nőiesítését célzó beavatkozások. Amellett, hogy a nemváltás műtéteit fedezi, a Starbucks segíteni fog az alkalmazottainak abban is, hogy megfelelő orvost találjanak maguknak és megfelelő kezelésben részesüljenek.

A kávéházlánc 2012 óta fizeti az altesti műtétek számláit a dolgozói számára, gyakorlatilag elsőként az Egyesült Államok cégei között. Ron Crawford, a Starbucks alelnöke szerint az új tervezet várhatóan minden költséget fedez majd. „A döntésünket egyrészt az motiválta, hogy a cég szerette volna a teljes eljárást kifizetni, másrészt az a sok-sok párbeszéd, amelyet a transznemű partnereinkkel folytattunk, akik ezen juttatásaink során végre azzá válhatnak, akik ők valójában. A kérdést méltányossági szempontból kell megvizsgálnunk.” Ron még hozzátette: „A többi vállalat nem foglalkozik ezzel. Szeretnénk, ha a jövőben más cégek is csatlakoznának a kezdeményezésünkhöz”.

A Starbucks együttműködött a Transznemű Személyek Egészségügyi Szervezetével (World Professional Association for Transgender Health, WPATH) annak érdekében, hogy megállapíthassák, milyen eljárásokra van szükség, hogy segíthessenek az egyes transznemű személyeken. Jamison Green, akivel a Starbucks a WPATH nevében tárgyalt, azt nyilatkozta, hogy ez a cég volt az első, aki kapcsolatba lépett a szervezetükkel. Kifejtette: „A Starbucks nem ijedt meg attól, hogy a megfelelő kérdéseket tegye fel és a lehető legjobb ellátást igényelje dolgozói számára. Összeállítottunk egy listát a beavatkozások legkiemelkedőbb előnyeiről, valamint azokról az eljárásokról is, amelyeket a biztosító cégek a legproblémásabbnak tartanak, mint például az arc nőiesítése vagy az elektrolízis.”

Forrás: 777blog.hu


Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb