Egy norvég bababútor cég nemsemleges neveléssel reklámoz


Hirdetés

Egy bababútorokat forgalmazó cég nemsemleges gyermekeket reklámoz közösségi oldalukon, mert véleményük szerint a nemi sztereotípiák és a nemi normák károsíthatják a gyerekek fejlődését.

A Stokke Baby norvég cég a közösségi médián keresztül a nemsemleges gyermeknevelést reklámozza. A vállalat termékeit feltüntetve egy édesanya meséli el, hogy a gyermekeit, színektől, illetve fiús vagy lányos játékoktól függetlenül hogyan neveli saját érdeklődésüknek megfelelően annak érdekében, hogy hitelessé és magabiztossá váljanak.

A videó első sorban egy kisfiút mutat be, aki nemtől függetlenül szeret körmöt lakkozni és babázni, továbbá szülei azért tartják kreatívnak és magabiztosnak, mert engedik, hogy magától fedezze fel a dolgokat nemi sztereotípiáktól függetlenül.

Az édesanya elmondása alapján a gyermekek a női és férfi szerepeket a hozzájuk legközelebb állóktól tanulják el, így szülőként nyitottnak kell lennünk és elkötelezni magukat annak érdekében, hogy naponta szembeszálljunk a társadalmi normákkal.


Hirdetés
„Nézz körül, és látni fogod milyen károsak a lány és fiú sztereotípiák. A ruhák még mindig miért rózsaszínűek és kéket? A virágok a lányoknak, a szuperhősök pedig a fiúknak vannak? Limitált a lehetőségük” — mondja a videóban az édesanya.

A felvételen annak fontosságát is hangsúlyozzák, hogy a gyermekek kerüljék a nemekre jellemző játékokat és a szociális, valamint kongnitív képesség fejlesztésére fókuszáljanak a szülők a gyermekek érdeklődését figyelembe véve. Továbbá nélkülözhetetlennek tartja a gyermekek házimunkába való bevonását és pozitív üzenetekkel ellátott könyvek olvasását mind annak érdekében, hogy a gyermekek magabiztossá váljanak.

Forrás: Instagram/stokkebaby képernyőfotó

Forrás: Instagram/stokkebaby

A címlapkép forrása: Pixabay.com


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb