Roving Woman – Így tűnik el a női Bob Dylan
Július 27-én érkezik a hazai mozikba a Wim Wenders produceri felügyelete mellett született Roving Woman a JUNO11 Distribution forgalmazásában. A történetet a női Bob Dylan, Connie Converse New York-i előadóművész titokzatos eltűnése inspirálta.
A Roving Woman azt a helyzetet járja körbe, hogy az emberek, különös tekintettel egy olyan emberre, akinek nincs családja, otthona, és egy nap ezen felül még minden tárgyi javát is elveszti, hogyan keresik a helyüket a világban.
A film alapja, hogy a főszereplő Sarát kirúgja otthonról vőlegénye, „Hollywood majdnem híres üdvöskéje”. A feldúlt nő egy lopott autóval vág neki a világnak, hogy ne csak új otthonra, de önmagára is rátaláljon. Egyedül, pénz nélkül rója az utakat, miközben különös idegenekkel találkozik, akik hozzá hasonlóan keresik a helyüket a világban. Céltalan, de felszabadult bolyongása során a kocsiban talált tárgyak egyre jobban felkeltik az érdeklődését a lopott autó tulajdonosa iránt, ezért végül úgy dönt, megkeresi őt.
A főhős egyedül van mind a világban, mind az úton, melyen lopott autójával száguld. Szembe kell szállnia saját magával, de a körülötte lévő veszélyekkel is. Utazása azonban nemcsak a kihívásokat, de egy új kezdet reményét is magával hozza, hiszen az úton mindenki gyorsabban fejlődik, új inspirációkat és megoldásokat talál, távolabb kerülve önmagától és a gondjaitól megtanulja magát kevésbé komolyan venni.
A történetet egy Connie Converse New York-i előadóművész inspirálta, aki 1974-ben, egy augusztusi napon életéből kiábrándulva bepakolta mindenét Volkswagen Beetle-jébe, és elhagyta az otthonát, és azóta senki se hallott róla. A sokak által csak a női Bob Dylannek nevezett énekesnő zenéje élete során ismeretlen maradt, csak az ezredforduló elején fedezték fel a country kedvelők. 2009 márciusában megjelent How Sad, How Lovely című válogatáslemezen tizenhét dal hallható, többek között a Roving Woman is.
A rendezők úgy döntöttek, szakítanak a hagyományos életrajzi filmek felépítésével, és ehelyett arra fókuszáltak, hogy elképzeljék, mi is történhetett az énekesnővel az eltűnése után – életének egyedül töltött időszakban.
Sara bolyongását, találkozásait, elmélkedéseit John Hawkes dalai festik alá, amely még közelebb hozza Connie Converse munkásságát a filmhez.
A főszereplő útja során számos, kívülállónak tűnő emberrel találkozik, nem hétköznapi személyiségekkel. Egyik ilyen megismerkedésnél hangzik el a film kulcs mondata:
Olyan nincs, hogy az emberek együtt vannak, csak különböző fokú magány
Címlapkép: Jelenet a Roving Woman című filmből