Románia „nemzeti légitársasága” lenne a Wizz Air
A Wizz Air szokása szerint azonnal reagált a piaci fejleményekre, most a román Blue Air nevű szektortársa járatainak leállítása bírta cselekvésre a magyar fapados menedzsmentjét – olvasható a Világgazdaság oldalán.
Immár Bukarest a Wizz Air legnagyobb bázisa, és a magyar fapados légitársaság továbbra is folyamatosan növeli romániai járatai számát – írja a Maszol.ro portál. A Wizz Air megpróbálja Romániában betölteni a Blue Air kiesése után keletkezett űrt, miután a román diszkont szolgáltató felfüggesztette a járatait. A magyar fapados társaság három új romániai útvonalon kezdett repülni, több másikon pedig növelte a járatok számát – írja a lap.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a napokban a román Economica.net portálnak a kényszerhelyzet kapcsán elmondta, hogy bár tettek lépéseket, de a Wizz Air egyelőre nem tud százszázalékos megoldást nyújtani, mert egyszerűen nem áll rendelkezésre több szabad kapacitás.
Hiába van 171 gépünk, azok ugyanis már mind repülnek. Nem tudjuk ennyire gyorsan mozgatni a gépeinket, de meglátjuk, hogy mit tehetünk jövőre
– nyilatkozta. A közelmúltban a légitársaság megszüntette a szarajevói járatait, a felszabadult gépeket, pedig átirányította Bukarestbe, néhány újonnan beszerzettel egyetemben. Bukarest immár a Wizz Air legnagyobb operációs bázisa, Kolozsvár is nagyon fontos bázis, és Jászvásár (Iasi) is erőteljesen fejlődik.
Szeretnénk gyakorlatilag Románia nemzeti légi szállítójává válni
– mondta Váradi József. A magyar légitársaság figyelemmel kíséri a szintén kritikus helyzetben levő, a bukaresti kormány által mesterségesen életben tartott Tarom helyzetét is.
Nem tudom elemezni a Tarom helyzetét, nem ismerem a kormány szándékait. Nem számítunk a Tarom összeomlására, de ha bekövetkezik, reagálni fogunk a helyzetre
– hangsúlyozta a légitársaság vezérigazgatója.
A cikket teljes terjedelmében a Világgazdaság oldalán olvashatják.
Forrás: Világgazdaság
A címlapkép forrása: Pixabay