Járatsűrítés helyett elektromos rollerekkel pótolnák a tömegközlekedést Miskolcon

Miután a baloldali városvezetés csökkentette a járatszámokat Miskolcon, most elektromos kerékpárokkal és e-rollerekkel kívánják pótolni a tömegközlekedést a városban. Hollósy András, a Fidesz-KDNP helyi frakciószóvivője és Bajusz Gábor, önkormányzati képviselő közös sajtótájékoztatót tartott. 

Hollósy András felháborodását fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a baloldali városvezetés szerint a kétkerekű eszközöket a buszok és villamosok helyett tervezik használni. A politikus kiemelte: a közgyűlési határozatban a városi közlekedés alternatívájaként szeretnék kínálni ezt a lehetőséget a miskolciaknak. 

Az elképzelés alapvetően jó is lehetne, ha éppen csak turisztikai célokat szolgálna, de nem hisszük, hogy szakadó esőben, fagyban és hóban ez lenne a közlekedési alternatíva a busszal és villamossal szemben. Egyáltalán nem életszerű az, hogy idős, beteg emberek így közlekednének az orvosi rendelőbe vagy a gyógyszertárba, vagy családanyák az óvodába és a bölcsődébe

– fogalmazott a Fidesz–KDNP városi frakciószóvivője.

Bajusz Gábor, a Fidesz helyi alelnöke elmondta, értesüléseik szerint a jelenlegi kerékpáros infrastruktúrára akarják ráépíteni az e-roller hálózatot. Véleménye szerint ez azért problémás, mert a mostani kerékpárutak sok esetben balesetveszélyes gócpontokon haladnak át a városban, és az e-rollerek szabályozása sem tisztázott még. A két kormánypárti politikus összegezve elmondta, turisztikai célzattal elfogadható lenne az eszközök hasznánalata, azonban ez nem egy életszerű közlekedési alternatíva.

Azt kértük és kérjük a városvezetéstől, hogy állítsa vissza a 2019. október előtti közlekedési állapotokat Miskolcon, mert akkor még gyakran és időben jártak a buszok és villamosok, most pedig ritkán és akadozva. Azonban közgyűlési indítványunkat leszavazták, és helyette a rolleres közlekedést próbálják preferálni

– összegezte a történteket Hollósy András. Hozzátette, az elmúlt három évben a miskolci tömegközlekedés országosan hírhedté vált: 

 Negyven százalékos járatritkítás, óránként közlekedő és esetenként kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, bizonyos buszjáratok kézzel történő leintése a megállóban, a menetrend hetente történő változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének bevezetése, Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, akadozó wifi és légkondícionáló szolgáltatás, zsúfolásig tömött járatok. Ki kell mondanunk, a baloldali városvezetés megbukott. Megbukott, ezért alkalmatlan Miskolc és a miskolciak képviseletére

– zárta a sajtóeseményt Hollósy András.

A címlapkép forrása: Hollósy András/Facebook

Iratkozzon fel hírlevelünkre