Variációk progresszív tévtanításra

Erős héten vagyunk túl, ami a „keresztény progresszió” fedőnevű spirituális wellnessmozgalmat illeti, úgyhogy álljunk meg egy pillanatra és összegezzük a tanítást.

Márki-Zay Péter bezzegkeresztény testvérünk a BBC adásában kifejtette: mindenképpen támogatja az azonos neműek házasságát, az ugyanis nincs ellentétben hitével, hisz „a polgári házasság egy polgári jogi aktus”. Lehengerlő érv; ennek nyomán a következő logikus lépés az lenne, ha rámutatna: szorgalmazza az LMBT-propaganda bőkezű anyagi támogatását is, az ugyanis egyáltalán nem áll ellentétben hitével, hisz teljesen szekuláris pénzügyi aktus. Aztán jöhetne az, hogy pártolja az eutanáziát és az abortuszliberalizációt, mert azok pedig puszta orvostudományi aktusok (hát őrzője vagyok én nemhívő testvéreimnek?). Satöbbi.

Szabad akaratánál fogva MZP természetesen ignorálhatja a Katolikus Egyház Katekizmusát és a Lumen Gentium című dogmatikai konstitúciót, amely szerint „a világi hívek különösen arra hivatottak, hogy jelenlévővé és tevékennyé tegyék az Egyházat olyan helyeken és körülmények között, ahol csak általuk lehet az Egyház a föld sójává”. Tarthatja otthon a meggyőződését a négy fal között, gondosan körbeszigetelve, nagy úr a megfelelési kényszer.

Ha azonban keresztény politikus létére tevőlegesen hozzá szeretne járulni a házasság intézményének erodálásához, fogalmának kiüresítéséhez, és a lelkiismerete sem dörömböl emiatt nagy erőkkel, akkor legalább annyit tegyen már meg, hogy leveszi magáról a vastagbetűs „én vagyok a hiteles keresztény” címkét. Tényleg csak azért, mert ő maga emlékeztetett a minap: vallása tiltja, hogy hazugsághoz adja a nevét.

De itt van közben nekünk ez az „#ugyanaz a szeretet” kampány is az úgynevezett „szivárványcsaládok” mellett – amiért egyébként elismerés illeti az LMBT-lobbit, mert ők aztán tényleg folyamatosan „jelenlévővé és tevékennyé” teszik „közösségüket” mindenütt. Amikor azonban a kampány lelkes támogatójaként a „progresszív teológus” felteszi a kérdést, milyen vallás lehet jogosult arra, hogy elvitassa a homoszexuális „szülőktől” a saját gyermeket, akkor talán joggal sejtjük, hogy egy óvatlan pillanatban a progresszió felfalta a teológust.

Eltekintve ugyanis attól, hogy a Teremtő az igen kifinomult érzékenységgel és végtelen bölcsességgel megalkotott világból valamiért eleve rendszerszinten kihagyta a homoszexuálisok szülővé válásának lehetőségét, a vallás természetesen semmit nem vitat el senkitől, hanem felkínál egy utat, elég jó referenciákkal. Tagadd meg magad, vedd fel a kereszted, kövess engem, és örök életed lesz – nehéznek nehéz, de mégiscsak Jézus Krisztus ígérte, aki aztán személyesen fölment a Golgotára.

Aki ezt az irányt vállalhatatlannak tartja, az nyugodtan követheti inkább Dr. Progresszív Ritát oda, ahol menő a szivar és love is love, csak figyeljen jól oda, hogy azon a klassz széles úton mire tudnak neki garanciát adni a jövőre nézve.

És ha ez még nem lenne elég egy hétre, a HVG blogján a biztonság kedvéért Székely János atyáról is ítéletet mondtak progresszívék, konkrétan idézve közben a Szentírásból (mintegy kioktatólag), hogy „ne ítélkezzetek” – de nincs itt semmi ellentmondás: véssük már végre az eszünkbe, hogy progresszív ítélkezés jó, konzervatív ítélkezés rossz. Ha jól értem, a püspök atya azért „keresztényüldöző”, mert katolikus lelkipásztorként higgadtan és barátságosan merészelt feltenni a Facebookon néhány jogos lelkipásztori kérdést.

Úgymint: „Az ökológiai kérdések esetében tiszteletben kell tartanunk a természet gyönyörű objektív törvényeit és az ezek által nekünk szabott korlátokat, a saját testünkkel kapcsolatban azonban nem? Miért ez a különböző bánásmód?” (Diocletianus is megirigyelte volna ezt a brutális kegyetlenséget, nyilván.)

Ha én lennék iszonyú felvilágosult haladó egyházreformer, akkor kapnék az alkalmon, és tételesen megválaszolnék minden felvetést, hogy lássa a világ, mennyire igazam van, és ámuljon – ehelyett a szerző inkább a püspökök szemére veti, hogy „úgy kommunikálnak, mintha mi lennénk az ország meghatározó húzóereje”. Mármost egyrészt nézzen magába az a keresztény írástudó, aki nem az ország húzóerejeként (kovászaként, valamint sójaként) igyekszik élni mindennapjait (legalább az erős elhatározás szintjén, a maga kis világában), másrészt volna itt például egy bizonyos Pál, aki az Areioszpagoszon egy teljesen ismeretlen Istenről prédikált az athéni férfiaknak. Nem ünnepelt influenszerként érkezett, aztán mégis mi sarjadt ki az általa elvetett magból.

Talán nem függetlenül attól, hogy a hedonista görög pogányság utánzása helyett valódi megtérést hirdetett.

 

Francesca Rivafinoli

Érzékenyítsük a legkisebbeket is: megjelent az első szivárványos lapozó Magyarországon

 

Tegnap még csak a kólám, ma már a gyerekjáték is, holnap meg az óvoda? – LMBTQ mindenhol

 

A baloldal már tíz éve a genderelmélet terjedését szolgálja

Kiemelt képünkön Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere, a Mindenki Magyarországa Mozgalom alapító elnöke és Karácsony Gergely főpolgármester sajtótájékoztatót tart az Országház előtt 2021. október 8-án. MTI/Balogh Zoltán

Iratkozzon fel hírlevelünkre!