Nem elég nemsemleges a „hölgyeim és uraim”
A Lufthansa esélyegyenlőségi felelőse, Timotheus Piechatzek a Business Insidernek megerősítette a változást, de elismerte, hogy a „hölgyeim és uraim” megszólítás elhagyását még meg kell szokniuk.
A nemsemleges nyelvezetet az utastérben és a pilótafülkében fokozatosan vezetik majd be – írta meg egy utazási portál.
Piechatzek szerint még korai lenne megmondani, hogy a személyzet és az ügyfelek elfogadják-e a változást. Elmondta azt is: még nem tudják, hogy a hagyományos „hölgyeim és uraim” köszönés helyett milyen üdvözlési formát használjanak. Egyes légitársaságok a „kedves ügyfelek” formulát alkalmazzák.
Megjegyzendő, hogy a brit fapados EasyJet korábban már megkísérelt hasonló változtatást bevezetni, de a törekvést olyan negatív visszajelzések követték a nyilvánosság részéről, hogy az utaskísérők továbbra is szabadon használhatják a nem-nemsemleges megszólítást a járatokon.
Kiemelt kép forrása a Pixabay.