Tarnai: több mint 2,5 milliárd forintból fejlesztették a kormányhivatalok tevékenységét

Tarnai Richárd közlése szerint a fejlesztés részeként olyan tevékenységeket kutattak fel, amelyek az államigazgatás szervezetrendszerének egyszerűsítését, működési hatékonyságának növelését, a párhuzamos feladatellátás megszüntetését, az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének, valamint költségeinek csökkentését célozzák.

Tájékoztatása szerint a Pest Megyei Kormányhivatalban 2016. január 1. és 2021. március 29. között felülvizsgálták a központi hivatalokat, fejlesztették a labortevékenységet, hogy kiszűrjék a párhuzamosságokat, emellett továbbfejlesztették az állami és önkormányzati közfeladat-katasztert, amelyben így a hatályos jogszabályoknak megfelelően lehet keresni.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal a vállalkozásokat érintő bürokráciacsökkentést kapta feladatul – mondta a Pest megyei kormánymegbízott, hozzátéve, ennek a projektelemnek a legnagyobb eredménye az, hogy ezen ügyek ügyintézési ideje 25 százalékkal csökkent.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal előkészítette azokat a folyamatokat, amelyek révén a kidolgozott modelleket országosan is be lehet vezetni, figyelve a helyi igényekre – említett példákat.


Hirdetés

Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkára köszöntőjében fontosnak nevezte, hogy szilárd alapokon nyugvó, megbízható közigazgatás támogassa az állam működését.

Hozzátette, 2010 óta zajlik az átalakítás, amelynek célja az, hogy átlátható és ügyfélközpontú közigazgatás jöjjön létre, ahol – egyebek mellett – csökken a bürokrácia és szélesebb körű az elektronikus szolgáltatás.

Kiemelte, hogy míg 2014 és 2020 között kialakították a közigazgatás szervezési feltételeit, fejlesztették a személyi állományt és javítottak a közszolgáltatásokon, addig a jövőben a cél az, hogy a közigazgatás minél több területen élhessen korszerű, digitális megoldásokkal.

Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megyei kormánymegbízott azt hangsúlyozta: a projekt megmutatta, hogy eredményesen csak akkor lehet dolgozni a közigazgatásban is, ha „együttműködő figyelmet” tanúsítunk. A koronavírus-járvány pedig arra tanított, hogy ki lehet lépni a bürokratikus gondolkodásmódból – fűzte hozzá.

Kálmán János, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal igazgatója azt mondta, hogy az informatikai fejlesztésektől a jogszabály-módosítások előkészítéséig dolgoztak. A cél az volt, hogy feltérképezzék, a közigazgatás milyen módon tudja segíteni a vállalkozói szférát a versenyképességben – fogalmazott.

Berkó Attila Jász-Nagykun-Szolnok megyei kormánymegbízott arról beszélt, a szolgáltató modell országos bevezetésénél egyebek mellett megvizsgálták, hogy melyek az ügyintézést nehezítő körülmények és párhuzamosságok. A cél az volt, hogy a területi közigazgatás minél nagyobb hatékonyságot érjen el, minél kisebb ráfordítással a jövőben – húzta alá.

Galyas-Demkó Ágnes, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal projektvezetője azt emelte ki, a szolgáltató modellnek az is a feladata, hogy az ügyfél és partnerkapcsolati rendszerben erősítse a bizalmat az állam működése iránt. Tartalmát tekintve olyan szervezetfejlesztés valósult meg, amely eredményeként javult a szakmai színvonal, bővült a szolgáltatások köre, amely által hosszú távon erősödik a dolgozók szakmai megbecsülése – mondta.

(MTI)

 

Tarnai Richárd: A kórral szembeni küzdelem nem nélkülözheti a lelki támogatást

Kortünet

 

Kiemelt képünk forrása: MTI

'Fel a tetejéhez' gomb