Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert

Erre a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében van szükség - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Rétvári Bence Csányi Tamás (Jobbik) országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére jelezte: tekintettel arra, hogy a kormány fel kíván készülni a koronavírus-járvány második hullámának lehetőségére, megkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér modul (DKT) fejlesztése.

Az államtitkár kifejtette:

a DKT olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb szoftverek használatát.

Kiemelt funkciója a tanórai és házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése és kezelése, emellett alkalmas csoportos feladatok megoldására is. Kezeli a határidőket, a beadási időszakokat a feladatok esetében, és képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.

A modul fejlesztésének költségeit a kormány költségvetési forrásból biztosította, a projekt az év végéig fejeződik be, de a DKT-modul egy része már október 1-től használható lesz – mondta Rétvári Bence, jelezve: a beszerzésekről a www.kozbeszerzes.hu oldalon lehet tájékozódni.

Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra is, hogy a KRÉTÁ-n keresztül küldött üzenetek száma 200-szorosára nőtt, a házi feladatok rögzítésének átlagos száma 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára emelkedett, míg az értékelések száma megfelel a korábbi évek átlagának – azaz annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák.

A naplózások száma szintén megfelel a korábbi évek átlagának, a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is.

Március 15. és június 15. között az értékelések száma meghaladta a 46 milliót, a kiküldött üzenetek száma a 13 millió 700 ezret, a rögzített házi feladatok száma 11 millió 367 ezer volt.

Rétvári Bence közölte: a KRÉTA rendszer bővítése és „átparaméterezése” a koronavírus-járvány első hulláma során használt funkcióknál nem igényelt többletforrást.

A KRÉTA jelentős segítséget adott a digitális oktatáshoz a tanároknak, a tanulóknak és a szülőknek egyaránt. Az érintett (március-júniusi) időszakban a rendszer korábban fejlesztett és bevezetett változatát használták a felhasználók – közölte.

Kiemelte: a KRÉTA elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki, de a rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, valamint a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.

(MTI)

Kiemelt képünkön Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára felszólal az Országgyűlés plenáris ülésén 2020. július 2-án. MTI/Kovács Tamás