A jövő letéteményese nem a teli kamra, hanem az üres utcák!

Fogyasztói társadalmunkban egészségünket, családunk biztonságát a vásárlásban, az árukészlet felhalmozásában látjuk. Ezt a hamis képet azonnal le kell építeni, főleg az idősebb generáció életében, melynek tagjai napról napra nagyobb veszélynek teszik ki magukat beszerzőkörútjuk során. Meg kell értetni velük, hogy a magyar nemzet érdekében a legnagyobb szolgálattétel, amit tehetnek, hogy otthon maradnak.

Az elmúlt napokban bejárta a közösségi médiát a különböző képek sokasága, ahol azt láthattuk, hogy főleg a vásárcsarnokok környékén tülekedő idősek, sűrű sorokba tömörödve igyekeznek bevásárolni. Vajon nem értették meg az elmúlt napok igen világos üzenetét?

Le a kosarakkal, cekkerekkel! Mindenki maradjon otthon, vagy veszélybe sodorja saját és szerettei egészségének a biztonságát!

Ráadásul a nyugdíjasok szeretnek pénztárcájuk szerint válogatni. Többször, különféle boltokba is ellátogatnak az akciós, friss áruért, és mindezzel fölöslegesen növelik az emberi kontaktusok számát és megbetegedésük lehetőségeit.

A jövő letéteményese nem a teli kamra, hanem az üres utcák!

Be kell látnia az idősebb generáció tagjainak is, hogy ma nem az a kérdés, hogy mi az akciós a szupermarketek kínálatából, hanem hogy a megértik-e, hogy számukra a boltok bezártak a következő hetekre – még akkor is, ha nyitva vannak.

Üres bevásárlóközpont. Képünk illusztráció. (Fotó: Pixabay.com)

Az idősek, a szép korúak talán nem értik a 21. századi Magyarország új nemzeti parancsát: a „maradj otthon” jelentését?

Dehogyisnem, de rossz érvelési rendszerbe helyezték el a problémát, mely alapján arra a következtetésre jutottak, hogy ez őket úgysem érintik, velük nem történhet semmi rossz, ha teli a frizsider. Részint érthető idősebb honfitársaink ezen magatartása, hiszen a mai kor nehézségeit ők, az egykori egyéni és családi tapasztalatok alapján kívánják megoldani. Sokuknak volt részük a második világháborúban, az ’56-os forradalomban, és jóhiszeműen abból indulnak ki, amit ott megtapasztaltak. 

Most azonban nem a pincében elkészített rántott leves jelenti a túlélés zálogját!

Régebben valóban élelmet kellett felhalmozni, most viszont másról van szó: nem hadsereg az ellenség! Nem az ország függetlensége a cél, hanem annak egészsége. A koronavírus csapattestei pedig nem fogják rekvirálni az élelmiszerkészleteket.

A mai veszély mindenki számára megváltozott fogyasztói szokásokat, magatartást, társas érintkezési szabályokat követel meg. A veszély azonban a kollektív életstratégia-váltással legyőzhető, mindenféle orvosi ellátás nélkül is:

Mindenki lehet szuperhős, és ehhez csak egyet kell tenni: otthon kell maradni a négy fal között!

Senkit nem fenyeget az éhenhalás szörnyű réme, mégis az emberek személyes biztonságukat csak ezzel a hamis társadalmi magatartással, a vásárlással tudják elképzelni. A történelme során csak hódító, az ostromlétet meg nem tapasztalt amerikai társadalom nem véletlenül vásárolja fel a vécépapírspulnikat.

A fogyasztói társadalom problématérképe ott zárul, hogy mi lesz majd abban a szörnyű korban, amikor elfogy a vécépapír?

A banális naivitások sorát nem kell fokozni Magyarországon, otthon kell maradni, és segíteni kell az idősekkel megértetni azt, hogy

a magyar nemzet érdekében a legnagyobb szolgálattétel, amit tehetnek, hogy otthon maradnak.

Nincs kisbolt, nincs lottózó, nincs dohánybolt, nincs újságos. Ami van, az a televízió, a telefon és a könyvek. Várják meg szépen amíg gyermekük, unokájuk vagy az önkormányzati dolgozók beadják a legszükségesebbeket.

Félni nem kell, az ellenség láthatatlan!

 

Tóth Gábor

 

Kiemelt képünk forrása: Pixabay.com

 

Nem az a kérdés, hogy mi van a spájzban, hanem hogy képesek vagyunk-e megosztani