Hatalmas sikert ért el az idei #nemluxustaska kampány

Lezárult az idei #nemluxustaska kampány, mely számos rászoruló, menstruációs szegénységgel küzdő fiatal lánynak, nőnek és asszonynak jelent egy kis segítségforrást. Az idei első táskaosztás február 7-én, pénteken zajlott a budapesti Miklós utcai Integrált Hajléktalanellátó Központban. A csomagosztás alkalmával több egészségügyi szűrővizsgálaton is részt vehettek az érintettek, vagy önismereti csoportfoglalkozáshoz is csatlakozhattak. A szervezők, önkéntesek örömmel látták, hogy egymáson is segítettek a jelenlévő hölgyek: egymás közt elcserélték a számukra esetleg nem annyira fontos, de más számára elengedhetetlen egészségügyi kellékeket. A kampány sikeréről az egyik ötletgazdával, Huszka Ágival beszélgettünk.

— Hány táska gyűlt össze, hány embert érintett meg az akció fontossága?

— Még nem végeztünk az összes gyűjtőpontra beérkezett csomagok átszámolásával, illetve pénteken még számos cégtől is kaptunk táskákat. Jelenleg biztosan elértük a 14 ezer csomagnyi adományt, de valószínűleg a számolás végére a 15 ezret is elérjük.

— Mikor és hol osztják ki az adományokat? 

— Állandó osztópontokból kevés van. Országos szinten arra van lehetőség, hogy egy-egy gyűjtőhelyen, a különböző szociális szervezetekkel együttműködve, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szociális hálóján keresztül juttatjuk el az adományokat. Általában az adott intézményeken belül meghirdetik az adományosztást, és akik ott értesülnek, azok járulnak a csomagokhoz. Illetve a szociális munkások ügyfélrendszerén keresztül is lehetőség van feltérképezni, hogy hol van szükség az adományokra.

Pénteken, február 7-én volt egy budapesti, nyilvános osztás a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Miklós utcai Integrált Hajléktalanellátó Központjában, ami egyben nappali melegedő, tüdőszűrő intézmény, krízisközpont is. Hasonló, programokkal és egészségügyi szolgáltatásokkal bővített osztás lesz még országszerte, előreláthatólag a tavasz végéig, hiszen az adakozóknak hála, jócskán több csomag érkezett, mint tavaly ilyenkor.

Van viszont arra is mód, hogy országos szinten számos intézmény megküldi az igényt, hogy hány táskára lenne szükségük, és mi a megfelelő számot elküldjük nekik. Innen pedig továbbosztják az érintetteknek. Így például tavaly rengeteg csomag érkezett az Alföldre. De a honlapon keresztül a kiosztás menü alatt azok, akiknek szükségük lehet egy-egy táskára, igyekszünk ellátni információkkal. Ugyanakkor volt arra példa, és most is nyitott a lehetőség, hogy e-mailben direkt felénk jelzik az érintettek igényüket és mi megkeressük a megoldást a csomag eljuttatására.

— Az idén mennyivel voltak tudatosabbak az adakozók a múlt évhez képest? Mennyire kerültek az adománylistán nem szereplő elemek is be a csomagokba?

— Tudatosabbak voltak! Egy átlag adománygyűjtő akcióhoz képest különösen odafigyeltek az adakozók, hogy olyan táskákat adjanak, melyeket akár ők maguk is elfogadnának. Figyeltek az egységcsomagokra, de efölött nagyon sok plusz ajándék érkezett, amit el tudtunk szórni még egy-egy hiányosabb táskába. Nagyon hálásak vagyunk és örömmel tölt el, hogy ennyire odafigyeltek az adakozók az adománygyűjtés útmutatásaira.

— A pénteki csomagosztásról van esetleg egy kiemelkedően szép élmény vagy tapasztalat?

— Amikor mentem haza az osztás után, megszólított egy hölgy és a lánya. Elmesélték, hogy ők anyaotthonban élnek, és nemrég értesültek erről az adományosztó akcióról. Megosztották velem örömüket, hogy hihetetlen nagy segítség, amit teszünk, hiszen két-három hónapig nem kell a tisztasági szerekről gondoskodniuk. Számukra ez a pár ezer forint, amit ezzel megspórolnak, nagyon nagy segítség, hiszen már hónapok óta saját albérletre gyűjtenek, amihez kell egy kezdő tőke, és minden megspórolt forintot erre a célra tesznek félre. A kislány ezen túlmenően annak külön örvendett, hogy sikerült egy púderszínű táskát kapni.

A siker kulcsa talán az volt, hogy nem X forintot, hanem egységcsomagot kértünk, és aki csatlakozott a gyűjtéshez, tudhatta, hogy olyan dolgokat kellett beletennie a táskába, ami valóban hasznos. Ezt a csomagot átadva sokkal inkább van egy reális hasznossági érzése az embernek. Minden adakozónak szívünkből hálásak vagyunk!

 

A kampányról itt számoltunk be:

Tenni kell a női szegénység ellen!

 

Kiemelt képünk forrása: Vasárnap.hu