A törvény erejével az emberből emberbe szaladó álhír-kórságok ellen


Hirdetés

Ebben a megjövendölt világban mára annyiban változott meg a helyzet, hogy a „meg nem gondolt gondolatok” terjesztését már nem bízzák holmi „ős patkányokra”, hanem

a sötét szellemi vegykonyhákban gyártott kórokat immár globális IT-technológiák, mesterséges intelligenciák által céltudatos közösségi médiumok szállítják emberből emberbe.

A józan normalitás, az életpártiság, az építésrendiség nem is tehet mást, mint hogy fellép ellene, s mivel „emberek vagyunk, nem vadak”, így sárkány ellen nem sárkányfűvel, hanem „fehérek közt európai” eszközeikkel, létező törvényeink szigorú alkalmazásával küzdünk meg az egészségünkért.

A Magyar Nemzet írása juttatta eszünkbe József Attila sorait és gyermekkorunk meséjének sárkányfű-árusának szlogenjét, és azt, hogy a terjesztett kórságok e modern időkben, ha nem veszünk erőt rajtuk, mily mértékben képesek eluralkodni világunkon.

A cikk szerint az ügyészség azzal bízta meg a Nemzeti Nyomozó Irodát (NNI), hogy derítse fel „azon álhíroldalak készítőinek” körét,

amelyek ezúttal történetesen Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert „rágalmazták meg”. A miniszter még november végén tájékoztatta a sajtót, hogy feljelentést tesz több portál ellen, amelyek olyan kijelentéseket tulajdonítottak a tárcavezetőnek, amelyeket – mint állítja – ő sohasem tett.

E fellépés azért vált halaszthatatlanná, mert rendkívül elszaporodtak azok a hírportálok, amelyek a „meg nem gondolt gondolat” terjesztésével a közösségi médiában legaktívabb, 16 és 24 év közötti korosztályt célozták meg.

A Hirzona24.com, az Otpercpiheno.blogspot.com és a Blikkruzs.me portálokon megjelent cikkek a Magyar Nemzet cikke szerint olyan Gulyás Gergelynek tulajdonított mondatokat fogalmaztak meg, amelyek a nyugdíjak csökkentésével, illetve megvonásával kapcsolatos valótlan állításokat tartalmaztak. Ezen „hírek” alkotóinak szívét bizton állíthatjuk, hogy

nem csak a tájékozatlanságon alapuló, nyugdíjasok szociális biztonságáért érzett aggodalom járta át, vagy az UFÓ-hitekhez vagy a laposföld-elméletekhez hasonlatos gyermeteg tanok terjesztése volt csupán a feladata…

Sajnálatosan több száz hasonló portál működik még. Mindegyik közös jellemzője, hogy a „kór terjesztésének” olyan minősített esetei lehetnek, amelyek az álhírek felismerésére alig képes korosztályt célozzák meg kattintás nélkül nehezen tovább görgethető hatásvadász címek adásával, amik mögött részben vagy teljes egészében kitalált hírek, sztorik jelennek meg. Olyan Google AdSense-hirdetések is találhatóak itt, amelyek jellemzően már-már valódi őspatkányos parazitákra, körömgombára és minden létező nyavalyára kinézetükre méltó átveréses megoldást kínálnak.

Az oldalak alkotóinak nem csupán az áltartalom eljuttatása a céljuk a kiszemelt célcsoportjaikhoz, hanem az egészen primer anyagi lehúzás is jócskán számít.

Egyes oldalak több százezer közösségi követővel is rendelkeznek, így a hatásvadász címekkel ellátott kórságok könnyen és gyorsan terjednek. „A Social Development Institute és a Political Capital közelmúltban végzett kutatása szerint a 16–24 év közötti fiatalok nem tudják elég hatékonyan kiszűrni az álhíreket, holott annak terjedését maguk is komoly problémának vélik” – írja a Magyar Nemzet.

A lap a kutatók további tapasztalataira is felhívta a figyelmet. Eszerint e sérülékeny korosztály fókuszcsoportos vizsgálatai során

a fiatalok jó arányban szűrték ki a hírekbe kevert álhíreket, ám még mindig sokan voltak azok is, akik a kutatásban használt hazugságokat valódinak tartották.

A tanárok szomorú tapasztalata szintén ugyanebben a kutatásban az, hogy a növendékeik zöme nem tudja jól beazonosítani az álhíreket.

E már-már szellemi pedofíliát gyakorló kíméletlen új világ álhírgyárosainak,

az egykor megénekelt kórt terjesztő ősök ezen kései utódainak a valódi feladata igazában az, hogy „belezabáljanak abba, amit mi kifőztünk”.

Gyermekeink szellemi védelme érdekében tényleg az a legkevesebb, hogy végre rájuk tegyük a lakatot!

Fotók: PixaBay


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb