A francia alsóház elfogadta az internetes óriások adóztatásáról szóló tervezetet
A javaslat célja a „GAFA-adó” – a Google, az Amazon, a Facebook és az Apple kezdőbetűi alapján – bevezetése azoknak a digitális tevékenységeknek a megadóztatása céljából, amelyekből az említett óriásvállalatoknak hasznuk származik a francia internetfelhasználóknak köszönhetően.
A törvénytervezet értelmében 3 százalékos adót vetnének azon cégek franciaországi forgalmára, amelyeknek évente világszerte legalább 750 millió eurós, Franciaországban pedig 25 millió eurós bevétele van.
A tervezetet július 11-től tárgyalják a felsőházban, a szenátusban.
Bruno Le Maire francia gazdasági és pénzügyminiszter hangsúlyozta: ennek az adónak – amely elfogadása esetén visszamenőleges hatállyal, 2019. január 1-től lép életbe – az a célja, hogy sikerüljön megállapodást elérni a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezettel (OECD) folytatott tárgyalásokon 2020-ra, mivel – mint fogalmazott – „csak nemzetközi megoldás jöhet szóba”.
A törvényjavaslat célja, hogy a nagy multinacionális cégek egyre több adót fizessenek be azokban az országokban, amelyekben ténylegesen működnek, és nem azokban, amelyeket székhelyül választanak a kedvezőbb adózási feltételek miatt.
Le Maire szerint a digitális óriáscégek kezdenek „olyan erőssé válni, mint a szuverén államok”, ugyanakkor – tette hozzá – „csak magánérdekeket szolgálnak”, ezért szabályozásuk „alapvető fontosságú”.
MTI