Homoszexualitás kontra Y-generációs keresztények, avagy mit nem lehet ezen érteni?

Hogy lehet az, hogy valamivel – ami ennyire világosan le van írva a Bibliában, jelen esetben a homoszexuális életvitellel – ennyi keresztény ember nincs tisztában? Miért lehetnek összezavarodva az üggyel kapcsolatban az Y generáció tagjai? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kereste cikkében a választ a The Christian Post is.

 

A válaszok közt találhatóak a Biblia helyes vagy helytelen értelmezéséből fakadó okok, melyekből akár jó, akár rossz szándékkal vonunk le következtetéseket, ezek lehetnek helyénvalók, vagy kevésbé helytállók is.

1. Az Y generáció (2000 után születettek) keresztényei sok olyan ismerőssel, akár rokonnal is találkozhatnak, akik melegek vagy leszbikusok. Ezek az emberek általában szeretetteljes, kedves és keményen dolgozó emberek, olyanok, mint bárki más. Egyáltalán nem tűnnek szexuális ragadozónak és egyébként az élet minden más területén is teljesen normálisnak tűnnek. Még a párkapcsolataik is nagyjából hasonló jegyeket viselnek a heteroszexuális társaik kapcsolataihoz.

Hogy lehet tehát, hogy mégis bűn melegnek lenni?

2. Ezek mellett fontos látni azt is, hogy az Y generáció tagjai olyan templomi környezetben nőttek fel, ami sokszor démonizálja a melegeket. Ez a tény pedig csak még jobban elmélyíti az zavarodottság szakadékát, amely a gyerekek által tapasztalt valóság és a szülők állításai között keletkezett. Feltehetik a kérdést magukban, hogy higgyenek-e elfogultnak és vakbuzgónak tűnő szüleiknek?

3. A Y generáció tagjaiban sokszor buzog az elnyomás ellen és az emberek egyenlő lehetőségeiért lobogó harcos vágy. Mindenkiért képesek kiállni, akivel helytelenül bánnak, akit kitaszítanak, akit megbélyegeznek. És kik lennének megbélyegezve, ha éppen nem az LMBTQ tagjai?

4. Az ezredfordulót követően született emberek nagy része csonka családból érkezik. Felnőtt az első olyan generáció, amely a több mint 50%-os válási aránynak köszönhetően egy sérült közegben nőtt fel. “Széthullott családokban felnövő gyermekek esélyei sokkal rosszabbak a lelki egészség szempontjából, mint a teljes családok gyermekeié. Úgy tűnik, hogy még a konfliktusokkal terhelt szülőpár is kedvezőbb a gyermek szocializációja szempontjából, mint a családok válás miatti széthullása” – írja Prof. Dr. Tringer László A pszichiátria tankönyvében.

Innentől fogva nem is látják a házasságot egy olyan vonzó intézménynek, hiszen sosem tapasztalták meg, így a meleg házasság is egy egyenrangú opcióvá lépett elő a szemükben.

5. A Bibliát és a keresztény tanítást csupán felületesen ismerő emberek szinte kivétel nélkül egyenlőségjelet tesznek az evangélium és a “légy kedves és ne sérts meg senkit” közé. Ha az egyház szerint bűn homoszexuális kapcsolatban élni, kétségtelen, hogy ezzel bántják a melegeket. Hogy akarhatná ezt Jézus?

6. A fiatalabb generáció ezek mellett sajnos rengeteg képmutatással és nagyon csekély igazi elkötelezettséggel, mélységgel találkozhatott. Megkérdőjelezik a dogmákat, és minden tanítást, beleértve a szexualitással kapcsolatos állásfoglalást is.

Ezen fenti érvek lehetnének a indokok amellett, hogy egy rossz következtetésre jussunk a homoszexualitással kapcsolatban.

Viszont.

1. Vannak kedves és keményen dolgozó muszlimok, ateisták, buddhisták és mások is, keresztények is. Nincs bizonyíték arra, hogy emberek eredendően melegnek születnének, de még ha lenne is, Jézus mondja, hogy az ember alapvetően sebzett és bűnös természetéből mindenkinek újjá kell születnie.

2. Be kell látni, hogy hatalmas károkat okozott ezzel az egyházunk. Az a fajta hozzáállás, amellyel a melegeket eddig kitaszították, teljesen jogos alapon kérdőjeleződött meg.

Itt fontos tisztába tenni, hogy az egyház a személy és a bűne közé sosem tesz egyenlőségjelet. Mindig külön kezeli a kettőt. Azzal, hogy a bűnös cselekedetet elítéli, a személyt sosem marasztalja el. De ne essünk át a ló túloldalára, hogy elnézünk minden olyan tanítás felett, melyet a Biblia leír a homoszexualitással kapcsolatban!

3. A hátrányos helyzetűekért és megkülönböztetettekért valóban harcolni kell, de az igazságért való szenvedélyes küzdelem ne tegyen minket rövidlátóvá más, nagyobb problémákkal szemben. Tartsuk szem előtt mindig, mi Isten eredeti szándéka a házassággal és legyünk figyelemmel arra is, hogy

az LMBTQ aktivizmus, mely a “mindenki elfogadásának” elvei mentén harcol, mennyire veszélyezteti éppen a szabad keresztény lelkiismeret, szólásszabadság és vallásosság alapértékeit.

Miközben némelyekhez szeretettel és tisztelettel fordulunk, aközben ne ássuk alá társadalmunk fontos alapjait!

4. A megtört családokra és életekre nem a házasság újradefiniálása a megoldás, hanem sokkal inkább annak az újrafelfedezése, amelyre ez a szentség eredendően teremtve lett. Egy élethosszig tartó, szerető, szentségi kapcsolat, melyet Isten köt és tart össze. Bár nagy az ellenszél, ma is szép számmal találkozhatunk ilyen családokkal ifjúsági találkozókon, vagy akár TestTeo hétvégén, ahol nyíltan kérdezhetünk bármiről. Hiteles emberek, tabuk nélkül válaszolnak minden kérdésre.

5. Kedvesnek lenni jó dolog és mindig szükséges is, de sosem a sokszor fájdalmas igazság figyelmen kívül hagyásának árán. Csábító gondolat lehet, de aligha nevezhetnénk őszinte szeretetnek.

6. Az egyházat is bűnös emberek alkotják, akik sokszor hibáztak a történelem folyamán és sok hibát követnek el ma is. Jézus sem azért jött el, mert minden rendben volt velünk. De ez nem azt jelenti, hogy az Isten tanítása mindezzel együtt megy a kukába és ne lenne örök érvényű. 

Végül is mik lehetnek a fő okai a hibás következtetés nyomán megfogalmazott álláspontnak?

Az első az Írás figyelmen kívül hagyása.

Amerikában, de Európában is hihetetlenül kevéssé ismerik (még keresztények körében is) a Bibliát. Különösen igaz ez az Y generáció tagjaira. Vitatkozhatnánk azon, hogy ez a szüleik hibája, az egyházi közösségeik hibája, a sajátjuk, vagy a mindentől idegen digitális világban való felnövekedésnek a hibája. Bármi is legyen az ok, a Biblia igazságát és válaszait, az egyház válaszait túl kevesen ismerik.

A második az erkölcsi relativitás.

Ezek a fiatal emberek egy olyan környezetben nőttek fel, ahol minden relatív. Relatív az igazság fogalma: “nekem is igazam van, neked is.” Sokszor még a valóság is relatív: “én fekete nőnek vallom magam, habár fehér férfinek születtem.”

Pedig létezik abszolút igazság. Az Isten megteremtette a világot és benne az embert, aztán elmondta, hogyan működik az egész, hogyan érdemes élni. Keresztényként ismerjük fel az áldásos helyzetünket, ami ebből a világos útmutatásból származik.

Beszéljünk idősebb, fiatalabb társainkkal, tegyük tisztába közös értékeinket, hogy egy emberként érvelhessünk és állhassunk ki ügyekért. Ez a legkevesebb, amit megtehetünk azokért az emberekért, akikért Jézus meghalt.

Varga Gergő Zoltán

 

Forrás és kép: The Christian Post

Iratkozzon fel hírlevelünkre