2021 elejére készülhet el az elektronikus jegyrendszer

Igaz, csúszik a projekt, de Csepel polgármestere szerint a főváros teljes egészében ura a helyzetnek, a szállítói szerződés felmondásával a fővárost nem érte kár.

Bagdy Gábor  gazdasági főpolgármester-helyettes szerdán jelentette be, hogy 2020 végére, 2021 elejére készülhet el az elektronikus jegyrendszer, aminek bevezetéséről  a fővárosi önkormányzat évekkel ezelőtt döntött.

“A projekthez hitelfelvételre volt szükség, amit a BKK bonyolított le, a törvények és a jogszabályok betartásával, a hitelfelvétel szempontjait is figyelembe véve kiírta a közbeszerzési eljárást, a nyertes feladata volt a rendszer bevezetése, a szükséges eszközök legyártása. Ez nagyrészt meg is történt, a projekt hét fázisából négy megvalósult. Azok a tárgyi eszközök és szoftverek, amelyeket kifizettek, a későbbiekben a projekt során felhasználhatók” – mondta el Borbély Lénárd, Csepel polgármestere, aki szeretett volna megnyugtatni mindenkit, hogy bár a projekt csúszik, ezáltal anyagi kár nem fogja érni a fővárost.

Semmiféle pénzügyi veszteség nem érte, nem érthette a fővárost, “akik ezt harsogják, magukból indulnak ki, hiszen a 2010 előtti városvezetés kötött hátrányos és káros szerződéseket”, például az Alstommal – mondta Borbély, aki szerint  Tarlós István főpolgármester “a megoldások embere, amióta ő vezeti Budapestet, minden projekt sikeresen befejeződött, a főváros saját erejéből vagy az állammal összefogva”.

Azt mondta, a fővárosi elektronikus jegyrendszert is be fogják vezetni, a MÁV-ot és a Volánt is magába foglaló nemzeti platformhoz csatlakozva, így az komplexebb, a budapestiek számára kényelmesebb rendszer lesz.

A 2010 előtti városvezetés által az Elektra nevű elektronikus jegyrendszerre tíz éven át elköltött több százmilliós tanácsadási szerződések és tanulmányok miatt érte kár a fővárost, hiszen azokból egyetlen mondatot sem tudott felhasználni a 2010-ben megalakult BKK.

(MTI)

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre