Google kontra Biblia


Hirdetés

A közelmúltban elérhetővé vált a jelentés, melyből – a Google belső kommunikációs csatornáira hivatkozva – kiderül, hogy a vállalat tulajdonképpen azért tiltotta le a keresztény tanítást magyarázó videót, mert az ott dolgozó emberekből erős ellenérzést váltott ki.

Sőt, elegendő dolgozónak a panasza érkezett be a vezetőséghez ahhoz, hogy Vishal Sharma, a Google alelnöke beleegyezzen: a YouTube-nak semmi dolga nincs az ilyesmit reklámozó videókkal.

Brown egyébként a The Christian Postnak az esetről beszámoló cikkében négy kérdést tesz fel a szóban forgó videó kapcsán:

  1. Tesz-e akár egyetlen nem kifejezetten biblikus állítást is? Másképp megfogalmazva, csak kitalál dolgokat, vagy a Szentírást idézi megfelelő módon, helyes kontextusban?
  2. Gyűlöletet kelt-e a videó bármilyen csoporttal szemben? Szerepel-e bármi olyan benne, amit homofóbnak lehetne nevezni?
  3. Világosan kifejezi-e, hogy Jézus mindenkiért meghalt, hogy mindenkit szeret és hogy a megváltást és a változást is mindenkinek kínálja?
  4.  Akad-e egyetlen olyan állítás is a Bibliában, amely megerősíti a homoszexuális párkapcsolatok gyakorlatát? (Az itt és itt elérhető nyilvános vitákon a meleg-pártiak nem tudták az Írás egyetlen sorát sem felhasználni arra, hogy nézeteiket alátámasszák.)

Mindezen kérdésekre elég nyilvánvaló a válasz, de akkor Sharma mégis miért értett egyet a sértett dolgozóival a videó eltávolítását illetően?

A problémát felemlegető munkatársaknak ezt válaszolta:

„Ez a probléma nekem személyesen is, és azoknak is, akikkel együtt dolgozunk ezen az Ads (a Google-reklámokat kezelő csapat – a szerk.) és a YouTube fejlesztőgárdájában nagyon fontos.

A YouTube egy nyílt felület, ahol támogatjuk a tartalomkészítők szabad önkifejezését különböző nézetek széles spektrumán.”

Ez egy nagyon szép állítás, mellyel a kézzelfogható tények aligha egyeznek. 

A tapasztalat azt mutatja, hogy amíg a LMBTQ érzületet valaki valamivel meg nem sérti, vagy a bibliai szeretet igazságát – melyet aztán erősen offenzívnak bélyegeznek – nem hirdeti, addig valóban élnek az olyan fogalmak, mint a különböző nézetekben, szabadon gyártott tartalom.

Sharma a válaszlevelében azonban így folytatja:

„Viszont nem engedélyezzük azokat a reklámokat, amelyek embereket, személyük miatt becsmérelnek – beleértve a szexuális orientációjukat – és el is távolítjuk ezeket, mivel az alapelveinket sértik.”

Bár a videóban kifejezésre kerül, hogy valóban nem lehet valaki hiteles Jézus-követő, aki homoszexuális kapcsolatban él, ez nem becsmérlése, vagy lenézése az embereknek.

Épp ellenkezőleg, csupán az egyház és a zsidóság ezer évek óta vallott nézeteinek a közlése. Világosan kiderül a videóból az is, hogy senki sincs elítélve amiatt, amit érez, vagy amilyen irányba vonzódik. A problematikus lépés mindig ott történik, hogy mit kezdünk ezekkel a vágyainkkal, ezek azonban már az egyén döntései.

A felsorakoztatott érvek és ellenérvek alapján úgy tűnik, a Google-nek nem Brownnal van baja, hanem a Bibliával.

Brown szerint egészen más lenne, ha a Google azt mondaná, hogy ezt a reklámot csak a konzervatív keresztények csatornáin közvetítené, hiszen az elsődleges célja az volt, hogy a hívőknek adja át az igazságról szóló tanítást, nem az, hogy a LMBTQ-pártiak figyelmét kiprovokálja.

Sharma a levelét így fejezi be:

„Miután a napokban gondosan, többször átvizsgáltuk az ügyet, a munkatársaink úgy döntöttek, hogy eltávolítják a hirdetést, mivel az alapelveinket sérti. Ezt közöltük a hirdetővel is, és továbbra is kapcsolatban állunk a hirdetés ügyben érintett készítőivel.”

Röviden tehát: a biblikus tartalom a melegekkel kapcsolatban, pontosan megfogalmazva és szeretettel kifejezve, sérti a Google alapelveit.

Varga Gergő Zoltán

 

Kép forrása: Shutterstock


Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb