Európai élvonalban a magyar általános iskolai reáloktatás
Maruzsa Zoltán kiemelte, hogy a vizsgált négy kategóriából egyben az európai átlagnak megfelelő, háromban viszont az európai átlagnál jóval kiemelkedőbb eredményt értek el a magyar tanulók.
A nemzetközi vizsgálatban 58 ország, 4. és 8. osztályos tanulóit tesztelték, természettudományos és matematikai tudásuk alapján. Az adatokból kiderül, hogy matematikából a magyar negyedikes diákok 523 pontos átlageredménye magasabb az összesített átlagnál (500) és megfelel az európai átlagnak. A magyar teljesítmény Dánia, Svédország, Németország és Lengyelország eredményeihez hasonló szintet mutat. Ezzel szemben a nyolcadikos magyar tanulók matematikai eredményei – 517 pontos átlaggal – messze magasan kitűnnek a vizsgált országok közül, az összesített TIMSS-átlag és Európai Unió tagállamainak 504 pontos átlaga felett vannak. Ezen a fronton jobbak vagyunk többek között az amerikaiaknál, az angoloknál és a finneknél is – tette hozzá az államtitkár.
A természettudományos területen, mind a negyedikes, mind a nyolcadikos magyar diákok kiválóan vizsgáztak. A 4. évfolyamos tanulók 529 pontos átlageredménye lényegesen jobb a vizsgálatban szereplő 58 ország átlagánál. Nálunk jobb teljesítményt az európai országok közül csak az oroszok, a finnek, a lettek, a litvánok és az angolok értek el. A nyolcadikos magyar hallgatók 530 pontos teljesítménye kifejezetten magas értéknek számít a 39 résztvevő ország eredményei között , ugyanis az Európai Unió országai közül, csak Finnország előzött meg minket– ismertette a tényeket Maruzsa.
Az eredmények tükrében Maruzsa Zoltán kijelentette, hogy
a magyar természettudományos oktatás átlagon felüli színvonalú Magyarországon.
Az Oktatási Hivatal megbízott elnöke, Brassói Sándor a fentiekhez hozzátette, hogy ez a nemzetközi felmérés 1995 óta zajlik, de most először történt digitális platformon, a pandémiás helyzetre való tekintettel. Más országoknál ez nehezített körülménynek számított, ugyanis a gyerekeknél erős teljesítmény-csökkenés mutatkozott meg az elmúlt időszakhoz képest, ellenben a magyar diákok az előző évekhez hasonló, magas színvonalú eredményt produkáltak. Ez arra enged következtetni, hogy a magyarok kiemelkedően teljesítettek a digitális eszközhasználat területén is – hangsúlyozta a megbízott elnök.
Összegzésében Brassói elmondta, hogy
ezekre az 1995 óta folyamatosan színvonalas eredményekre méltón lehetünk büszkék, majd hozzátette: mindez azt is jelenti, hogy a magyar oktatási rendszer kifejezetten jól működik.
Forrás: MTI
A kiemelt kép forrása: Pixabay