Reprezentatív lett az országos koronavírus szűrővizsgálat eredménye


Hirdetés

A cikkből kiderül, hogy a Központi Statisztikai Hivatal 17 787 főt választott be az országos H-UNCOVER szűrésbe úgy, hogy a minta minden magyarországi régióra és 14 év felett minden életkorra reprezentatív legyen. A részvételi adatok első összesítése alapján elegendő számú állampolgár elment az országos szűrővizsgálatra, így megfelelő pontosságú becslés adható a fertőzöttek és átfertőzöttek számára vonatkozóan: országosan a meghívottak 67,3 százaléka, mintegy 10 600 fő vett részt a vizsgálatban.

Az adatok feldolgozása továbbra is tart, a fertőzöttek végső száma és az átfertőzöttek adatai május végére várhatóak, ugyanakkor az eddigi összesítések alapján a korábban ismertetett részeredményekkel összhangban van a végeredmény – írja az oldal.

A Semmelweis Egyetem vezetésével, a Debreceni Egyetem, a Szegedi és a Pécsi Tudományegyetem részvételével, a Központi Statisztikai Hivatal együttműködésével, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával indult országos, reprezentatív vizsgálat célja, hogy pontos képet kapjunk a járvány kiterjedéséről és az új típusú koronavírussal fertőzöttek és átfertőzöttek valós számáról, dinamikájáról – tudjuk meg a cikkből. A minták legnagyobb részét a négy hazai orvosképző egyetem munkatársai vették le, de a vizsgálatban segítettek a mentőszolgálat és a vízimentők munkatársai is.

A jövőben várhatóan legalább két alkalommal megismétlik majd a szűréseket. Két mérés között legalább egy hónapnak kell eltelnie – a jelenlegi adatok alapján várhatóan szeptemberben kerülhet sor a következő országos vizsgálatra.

A Semmelweis Egyetem honlapján közölt cikk szerint a vizsgálat május 16-án zárult szűrésének részvételi aránya és a leszűrtek száma nemzetközi viszonylatban is kimagasló, a hasonló céllal Izlandon, valamint Szlovéniában végzett felmérésekben ennél jóval alacsonyabb, ötven százalék alatti volt a részvétel.

 

Az írás teljes terjedelmében itt olvasható.

Kiemelt képünk forrása: Pixabay.com


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb