Eljött a bibliakiadás aranykora a tengerentúlon

A bibliaeladások idén október végéig huszonkét százalékkal emelkedtek tengerentúlon a múlt év azonos időszakához képest. A The Wall Street Journal üzleti napilap „a bibliakiadás aranykorának” nevezi a jelenséget. Eközben az amerikai nyomtatottkönyv-eladások kevesebb mint egyszázalékos növekedést értek el ebben az időszakban – olvashatjuk a Református.hu oldalon.
A cikk szerzője, Weberné Zsikai Mária szerint a fokozódó kereslet mögött több tényező is áll: a gazdasági aggodalmak, a külföldi konfliktusok és az általános bizonytalanság sokakat fordított a Szentírás felé.
Jeff Crosby, az Evangéliumi Keresztyén Kiadók Szövetségének (ECPA) elnöke így magyarázza a hirtelen jött népszerűséget:
„Az emberek szoronganak, aggódnak gyermekeikért és unokáikért. Persze minden összefügg mindennel, a mesterséges intelligenciától való félelemmel, a választási ciklusokkal… és mindez táplálja a bizonyosság iránti vágyat, azaz hogy nem kell félni a jövőtől”.
A Biblia népszerűsítésében a közösségi média is jelentős szerepet játszik, több influenszer számolt be arról, hogy elkezdte olvasni, és megosztotta tapasztalatait a követőivel.
Egyikük arról készített TikTok-videót, hogy huszonnyolc évesen megvette élete első Szentírását:
„Úgy éreztem, hogy szükségem van saját példányra, hogy elinduljak egy felfedezőúton, és ez jelképezi, hogy elkezdtem Istent keresni”
– mondta. Hozzátette, hogy az általános szorongás és az élet értelmének keresése is közrejátszott a döntésében.
A kansasi Newtonban található Faith & Life keresztyén könyvesbolt vezetője, Bethany Martin szerint sok vásárlója most vesz először Bibliát. „Reményt keresnek a világ jelenlegi állapotában, és az Igéhez fordulva találhatják meg” – mondta.
A cikket teljes terjedelemben a Magyarországi Református Egyház hivatalos oldalán olvashatják el.
Vezetőkép forrása: Freepik