Újabb eljárást indított a GVH a Wizz Air-rel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Zrt.-vel (Wizz Air) szemben.
A GVH gyanúja szerint:
- A Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, mivel foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában, ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérők lehetnek.
- A társaság ezenfelül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
A Gazdasági Versenyhivatal 2024. augusztus 3-án szombaton zárta le legutóbbi eljárását a Wizz Air-rel szemben. A hivatal álláspontja szerint vállalkozás elhallgatta, hogy egyes csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, emellett pedig a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről. A GVH eljáró versenytanácsa a fenti jogsértések miatt több mint 307 millió forintra bírságolta a céget.
(MTI)
Címlapkép: pexels.com