Budapest, az élhetetlen város
A zöld műanyag karókkal kijelölt bicikliutak jelentik az alkalmatlan városvezetés újabb jelképét. Kiegészítve azzal, hogy szinte minden reggel képek százai készülnek arról, ahogyan az Üllői és a Váci úton araszol a kocsisor, a kerékpársávok pedig üresek.
Pedig állítólag a karókkal kijelölt sávokat a budapestiek akarták és az úgynevezett közösségi költségvetésből valósították meg. Kicsit olyan ez, mint a szintén Karácsony nevével fémjelzett 99 Mozgalom 500 milliója. A főpolgármester állítása szerint azt is mikroadományokból gyűjtötték össze, ugyanakkor eddig egyetlen embert sem tudott mutatni, aki mikoradományozó lett volna. Ahogyan olyan sem jelentkezett még, aki azt akarta volna, hogy zöld karókkal zilálják szét Budapest teljes közlekedését, gördítsenek akadályt a mentősök munkája, vagy épp a reptéri busz útja elé.
Merthogy az új kerékpársávoknak nemcsak az autósok, hanem a betegek és a turisták is a vesztesei.
Hiába panaszkodtak ugyanakkor a mentősök, hogy a karók akadályozzák őket abban, hogy az épületekhez minél közelebb álljanak meg, észrevételeiket lesöpörték az asztalról és elintézték annyival, hogy politikai okból cselekednek. Ez már önmagában vérlázító: emberi életek mentésére felesküdött dolgozókat azzal vádolni, hogy politikai alapon kritizálnak bármit is. Ahogyan az is felháborító, hogy a reptéri busznak a folyamatos haladás helyett a dugóban kell araszolnia, amelynek pedig az a következménye, hogy képtelen tartani a menetrendet. Ennek pedig szintén önmagán túlmutató hatásai vannak. Egy repülővel érkező turistának ugyanis egy országról a légikikötőtől a belvárosig vezető út az első és az utolsó emléke. Karácsony Gergelynek köszönhetően pedig ez most jó eséllyel egy rossz élmény lesz, aminek nagyon komoly hatásai lehetnek az országimázsra és így akár az ideérkező turisták számára is.
Persze a józan érvek Karácsony Gergelynek és csapatának nem számítanak. Sőt, ahogyan egyik helyettese elmondta, lesz még zöld karóval kijelölt biciklisáv a városban!
Mert az szerintük jó, szerintük zöld. Mindenki más pedig majd úgyis megszokja. Pontosan ez az az attitűd, amelytől a magyar és a nyugat-európai liberális-baloldali-zöld politikai elit nem tud elszakadni. A népnevelés. Hogy azt gondolják, ők tudják mi a jó a tudatlan népnek és nemcsak megmondják neki, hanem bele is kényszerítik egy számára nem komfortos szituációba a nagyobb jó érdekében.
Aztán ha majd nem rájuk szavaz és pofára esnek, ismét ő lesz a hibás a válasz, mert még nem éri fel ésszel a zsenialitásukat.
A Karácsony-féle városvezetésben ráadásul az az igazi vicc, hogy még a városlakók számára káros intézkedésekkel megvalósítani kívánt célt sem érik el. A biciklisávok ugyanis a zöldítésről szólnának, arról, hogy minél több ember járjon kerékpárral, tisztává téve ezzel a város levegőjét. Ennek ellenére a budapesti légszennyezettség az elmúlt napokban nemhogy nem csökkent, hanem még emelkedett is. Ami persze logikus is:
minél több időt tölt az ember dugóban, minél több ideig tart eljutni A-ból B-be, annál több károsanyagot bocsát ki az autó. Ezt csak a zöld ideológiai ködtől megvakult városvezetők nem értik, mindenki más igen.
Persze a balliberális szakértői gárda és a sajtó egyből Karácsony segítségére sietett és kimutatták, hogy dugók valójában nem is az elhibázott közlekedéspolitikai döntések miatt vannak, hanem azért, mert az elmúlt években egyre több lett az autó a városban. Az persze nem zavarja őket, hogy a következő cikkben már arról írnak, hogy milyen drága minden, hogyan szegényedik a magyar és hogy lassan már benzinre sem futja, nemhogy autóra. A balliberális oldalt a valóság sosem érdekelte. Sem a szakértői, sem a sajtó, sem a politika szintjén.
A valóságban élő budapestiek pedig csak egyet tehetnek: 2024-ben elzavarják a főváros éléről Karácsonyt és csapatát.