Valami hatalmas épül a Balti-tengeren, ami nem az Északi-Áramlat
A Németországot és Dániát víz alatt összekötő alagút húsz éves tervezés után valósulhat meg. Már mind a két ország oldaláról megindult a kivitelezés. A gigaprojekt eredményeképpen jöhet létre a világ leghosszabb kombinált közúti és vasúti alagútja.
A víz alatti járat 18 kilométer hosszú lesz, a német Fehmarn-, és a dán Lolland szigetet köti majd össze.
Az alagút különlegessége, hogy egybeöntött betonelemekből készül, hogy ezzel is elkerüljék az összeillesztés során keletkező esetleges hibákat, illetve a nyomás hatására létrejövő repedéseket. A kész alagútpaneleket az egyenesre kialakított tengerfenékre süllyesztik. Így alakul ki 30-40 méter mélyen a Dánia és Németország közötti összeköttetés.
A betonelemek méretei tekintélyt parancsolóak: egy-egy építőelem 117 méter hosszú, 42 méter széles és 9 méter magas.
Az alagútban két kétsávos autópályát és két villamosított vasúti vágányt is létesítenek.
A Balti-tenger alatt létrejövő alagút jelentősen lerövidíti majd a két ország közötti útitávot. A gyorsabb és rövidebb utazás eredményeképpen kevesebb károsanyag-kibocsájtással is számolnak a szakértők. A beruházás legalább 7 milliárd euróba kerül majd.
Forrás: Femern /A. S.