Keresztény könnyűzenei workshop Dr. Fábry Kornél atyával és Réz György kommunikációs szakemberrel

A Kovács K. Zoltán Alapítvány a Szikra Projekttel együttműködve Keresztény Könnyűzenei Workshopot szervez 2022. november 10-én.

A workshop keretében Dr. Fábry Kornél atya a gitáros zsolozsmáról fog előadást tartani „Zene az egyház szolgálatában” címmel, majd Réz György a zenei produkciók kommunikációját ismerteti.

Sokan vallják, hogy csak a rossz zenének van szüksége marketingre, mert a „jó” zene magával hozza a sikert. Ez régen sem így volt, ma pedig kiváltképpen szükség van a hiteles és hatékony jelenlétre a kommunikációs felületeken – írja a kommunikációs szakember az előadásával kapcsolatban.

Réz György „Az ötödik tag, a menedzser” című tanulmánykötetben észrevételezi, hogy korábban, amikor a hanghordozón, vinylen, CD-n vagy kazettán tárolt zene volt a termék, amit eladhatott a lemezkiadó, azért volt szükség a professzionális kommunikációra, mert a zene, amennyiben pénzért adod, nehezen hirdethető. Hasonlóan a mozifilmekhez vagy éppen a parfümökhöz az győz meg igazán, ha használhatod, vagyis ebben az esetben meghallgathatod, de ahhoz meg kellene vásárolnod. A jó kommunikáció tette lehetővé, hogy a zenerajongó látatlanban megvásárolja a nagylemezeket, igaz, ezt a bonyolult kommunikációs feladatot a lemezkiadók többnyire magukra vállalták, így a zenészek nem szembesültek ezekkel a feladatokkal.


Hirdetés
Ma a letöltések, fájlcsere és stream idején, egyszerűbben fogalmazva az internet korszakában könnyű ugyan megjelentetni és terjeszteni a zenét, de pont ezért elképesztő mennyiségű dal jelenik meg nap mint nap. Ebből a kommunikációs zajból kell valahogy kiemelni a saját produkciót.

A zenét ráadásul ingyen vagy majdnem ingyen adják a zenekarok, a bevétel nagy része más területekből, a koncertekből, a merchandise termékek forgalmazása során vagy a jogdíjbevételekből származik. A zenei piacon ma is az eladható, népszerű dal a siker hordozója, de a hatékony kommunikáció árazza be a jó dalokat a produkció számára. Mivel rengeteg dal jelenik meg naponta, és ezeket jellemzően lejátszási listákban hallgatják a rajongók, igen kevéssé kapcsolódnak a zenészekhez, akik írják, előadják a dalokat. Így megfelelő kommunikáció nélkül gyakran egy-egy sikeres szám is kifut pár hónap alatt anélkül, hogy valódi hasznot hajtana a produkciónak, vagy egyáltalán tudatosulna a hallgatókban, hogy melyik zenekar játssza a dalt – olvasható a kommunikációs szakember által írt esszében.

Réz György „Zenei produkciók kommunikációja” című előadásából megtudhatják a résztvevők, hogyan segít ezen az okos kommunikáció.

A workshopon a részvétel ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött. Jelentkezni az alábbi linken található JELENTKEZÉSI LAP kitöltésével lehet. A jelentkezés a szervezők visszaigazolását követően válik elfogadottá.

A Workshop 2022. november 10-én csütörtökön, 16 órától Budapesten, a Marczibányi tér 5. szám alatt található Szikra Irodában kerül megrendezésre.

'Fel a tetejéhez' gomb