Gendersemlegessé alakulnak a brit bankok

A HSBC Holdings brit egysége azt tervezi, hogy bizonyos termékek esetében nem gyűjt több adatot ügyfelei nemére vonatkozóan, ezzel igyekszik diszkrétebb szolgáltatásokat nyújtani a transznemű ügyfeleik számára.

Jimmy Higgins, a HSBC UK Pride Employee Network társelnöke szerint a nemhez köthető fogalmak változnak, így ha nem releváns, nincs okuk nemi identitáshoz kötni a bankszámlákat vagy hiteleket.

A bankok egyre inkább törekszenek arra, hogy beillesszék termékeikbe a transz identitást, például a Bank of Montreal az elmúlt hónapokban kezdett el nem bináris személyeknek szóló bankkártyákat kínálni, követve így a Citigroup hasonló változtatásait.

„A névmások számítanak. #ItsAPeopleThing” – írta Tweet-bejegyzésben a Halifax brit hitelintéző, majd az ezt követő heves kommentvita után a cég felszólította a kijelentés kapcsán elégedetlenkedő felhasználókat, hogy inkább távozzanak.

A HSBC a transznemű ügyfelekre való tekintettel már egyszerűsítette a névváltoztatási eljárásait is, valamint a „férj” és „feleség” megszólításokat a „házastárs” jelöléssel helyettesítik.

A Citigroup a MasterCarddal együttműködve lehetővé tette a nem bináris személyeknek, hogy

a választott nevüket használják a hitelkártyáikon,

amelyekre azóta több mint 26 800 ember tartott igényt.

Forrás: Portfolio.hu

A címlapkép forrása: Pixabay.com

Iratkozzon fel hírlevelünkre