Alföldi Róbert nem tudta bemutatni LMBTQ-érzékenyítő darabját a középiskolásoknak
A magyar ellenzék egyik legfőbb érve a gyermekvédelmi törvény ellen, hogy Magyarországon nincs jelen intézményes szinten az LMBTQ-érzékenyítés. Erre cáfolt rá Alföldi Róbert színész, rendező D. Tóth Kriszta június 1-én megjelent Elviszlek magammal című műsorában.
A negyvennyolc perces videóban a riporter életének alakulásáról, érzéseiről és gondolatairól kérdezi a szakmailag jobb napokat is megélt rendezőt. Az adás végén szóba kerül, min dolgozik épp Alföldi. A rendező ekkor elmeséli, hogy többek között Székely Csaba Öröm és boldogság című művén. D. Tóth rögtön rákérdez, hogy ez ugye egy érzékenyítő színdarab.
A válasz: igen, erdélyi homoszexuálisokról szól.
Ezt követően nevetve meséli, hogy a darabot középiskolásoknak is elő szerették volna adni. Már minden készen állt rá. A főpróbára meghívták a tanárokat, ám pont aznap reggel szavazták meg a parlamentben a gyermekvédelmi törvényt, így nem adhatták elő.
D. Tóth Kriszta rákérdez, hogy mit szóltak a gyerekek az előadáshoz, ekkor Alföldi még egyszer elmagyarázza, hogy az már nem valósult meg:
„Hát mert b*zik lesznek, ha megnézik” – magyarázza a rendező mosolyogva. A riporter szörnyülködve megjegyzi, hogy dehogy lesznek, Alföldi pedig kaján nevetéssel elvonul.
„A pedofil bűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról” nevet viselő törvénymódosítási javaslatot tavaly júniusban szavazta meg a parlament.
Ez azt jelenti, hogy bár sokan továbbra is azt mondják, hogy Magyarországon nincs jelen a nyugaton terjedő LMBTQ-lobbi az iskolában, legalább egy középiskola diákjait már biztosan megvédte a kormány az érzékenyítéstől.
! Korábban a cikk címében tévesen szerepelt, hogy a darabot egy középiskolában mutatták volna be, a színházba várták volna az alkotók a középiskolásokat az érzékenyítő előadás megtekintésére.
A parlament megszavazta a pedofilellenes törvénycsomagot, szétesett az ellenzéki egység
A címlapkép forrása: Facebook/Alföldi Róbert