Az apa nő, az anya férfi, vagy mégsem?

Calvin

Attól még, hogy valaki terhes, lehet férfi. Egy terhes férfi lehet, hogy nő. Attól még, hogy valaki férfinak néz ki, lehet nő. De van olyan férfi, aki nő, de mégsem szabad feltételezni róla, hogy nő lehet. Calvin Klein erre az egyszerű gondolatmenetre alapozta legújabb anyák napi fehérnemű kampányát, amelynek lényege: mindenkit elfogadunk, kivéve azt, aki nem elfogadó.

Az elmúlt években divattá vált, hogy az emberek elkezdték különválasztani társadalmi nemüket a biológiaitól. Az, hogy az amerikai hírességeket he, she vagy them (hímnemű, nőnemű és semleges nemű ő) megszólítással kell illetni, szinte napról napra változik. Míg ebben az esetben legtöbbször elegendő egy betűmódosítást megszokni, vannak a nemváltoztatásnak olyan drasztikus megnyilvánulásai, amelyek eredményeképp létrejöhetett a Calvin Klein márka legújabb reklámarca: a terhes férfi.

Az amerikai cég anyák napja alkalmából indította a kampányt, amelyben a családot egy transznemű párral mutatja be. A háromfős kis család tagjai egy édesapa, Roberto, egy édesanya, Erika és egy születendő gyermek, Noah. Csakhogy Roberto fog életet adni születendő gyermeküknek, mivel Roberto egy transznemű férfi, Erika pedig egy transznemű nő. Ez azt jelenti, hogy születésekor Roberto még nő volt, Erika pedig férfi. Így lehetséges, hogy kettőjük közül Robertónak sikerült teherbe esni.

Calvin Klein szerint pedig ez nemcsak normális, hanem pozitív üzenetet is közvetít. A párt felvonultató Instagram-poszthoz a következő magyarázatot írta az amerikai divatcég:

„Ez a platform az elfogadás és a kölcsönös tisztelet felülete, ahol mindenki kifejezheti magát. A Calvin Kleinnél elfogadunk mindent, kivéve a nem elfogadást. Minden elfogadást nélkülöző hozzászólást el fogunk távolítani, és minden gyűlöletkeltő oldalt tiltani fogunk” – írták.

Az Instagram-felhasználók többsége pozitívan állt a kampányhoz (vagy legalábbis aki nem, annak a hozzászólását törölték), de akadtak számosan, akik csodálkozásukat fejezték ki az esettel kapcsolatban. Volt, aki nem értette, hogyan eshet egy férfi teherbe, és olyan is, aki szerint a kampány üzenetének semmi köze nincs az öltözködéshez.

Sokan azt is megfogadták, hogy nem vásárolnak többet a Calvin Kleinnél.
Calvin

Calvin Klein anyáknapi reklám terhes férfival. Forrás: Instagram/ Roberto Bete

Az egyenlőség és az elfogadás jegyében már máshol is megjelent a terhes férfi koncepciója. Biden első költségvetési tervezetében például a „terhes személy” kifejezést használta egy egészségügyi kérdésben, hogy minél elfogadóbbnak tűnjön. Azóta ugyancsak megjelent az „abortuszt végeztető ember” kifejezés is. Ezek célja, hogy a magukat nem nőként azonosító, terhes emberek is megszólítva érezzék magukat.

Forrás: Daily Wire

Címlapkép: Pixabay.com

Iratkozzon fel hírlevelünkre!