Boszorkány-dadus védi meg a lánynak öltöztetett kisfiút

Egy falat Halloween: Az új dadus címmel látható több közösségi platformon a Twix csokoládé legújabb társadalmi problémákat feszegető reklámja. A hirdetés egy az ellenkező nem ruháját viselő gyermeket ábrázol és legitimizálja az erőszakot a játszótéren azon gyerekek ellen, akik a hercegnőruhás kisfiú öltözködését kigúnyolják – idézi fel a Danube Institute oldala.

A hercegnőruhás kisfiú és a boszorkány

A portál szerint a Twix-szponzorálta videó egy kisfiú megpróbáltatásairól szól, akit azért néz ki a többi gyermek, mert lila hercegnőruhát hord. A nagyjából kétperces reklám elején a kisfiú rózsaszínű, lányos játékokkal játszik a nappaliban, amikor csengetnek az ajtón… Amikor kinyitja, egy boszorkányruhába öltözött nő áll előtte, aki az új dadusként mutatkozik be neki. A következő jelenetben a kisfiú az udvaron játszik hercegnőruhájában, amikor szomszéd kislányok odalépnek hozzá, és megkérdezik: miért viseli ezt a ruhát, mikor még nincs is Halloween. A kérdésre a gyerek elszalad.

A következő jelenetben a kisfiú beszáll egy autóba a dadussal, és a nő kérdésére, hogy továbbra is szeretné-e viselni a hercegnőruhát, a gyerek igennel felel.

A játszótérre érkezve a lila ruhás kisfiú egy focilabdával játszik, amikor egy nála nagyobb, agresszívnek bemutatott gyerek szalad oda hozzá és megkérdezi, miért visel ilyen ruhát. A kisebbik azt válaszolja: „a ruha viselése jó érzéssel tölt el”. Válasz: „furcsa vagy” a dadusoddal együtt. A hercegnőruhás kisfiú erre csak annyit mond, hogy „nem, csak másmilyen vagyok”. A vita továbbmegy és a nagyobbik azt mondja, hogy „a fiúk nem hordanak ilyen ruhákat”. A gyerekek beszélgetése közben a boszorkánynak öltözött dada szelet gerjeszt, ami egyszer csak elfújja a nagyobbik fiút.

Miután megszabadultak a kellemetlen gyerektől, a hercegnőruhás kisfiú és a dadus elsétál a parkból. Közben a gyerek megkérdezi a bébiszittert, hogy vissza fog-e jönni a másik fiú, mire a boszorkány azt mondja, „valószínűleg igen”.

Kritikai hangok

A The Daily Wire oldalán megjelent cikkre hivatkozva írja a Danube Institute, hogy az utolsó jelenetet kritikusok a transzgender ideológiáról más véleménnyel rendelkező kiskorúak elleni erőszak legitimizálásaként értelmezték.

Szerintük a reklám azt mutatja be, hogy a gyermekek közötti párbeszéd folytatása helyett elfogadható az, hogy csak eltávolítjuk az ellenkező állásponttal rendelkezőket akár még erőszak alkalmazásával is.

Az oldal emlékeztet arra is, hogy a Twix reklámja nem egyedülálló az ideológiai indíttatásból készült hirdetések sorában. Korábban a Gillette videójában egy apuka tanította borotválkozni kislányát, aki fiúként jobban érezte magát. A Dove is kiállt már az LMBTQ közösség tagjai mellett, amikor az „igazi anyukák” című reklámjukban egy „férfi anyukát” ábrázolnak, aki azt állította, hogy feleségével mindketten a gyerek biológiai szülei – és mindketten anyukák.

A hirdetések ellenzői szerint egyértelmű, hogy azokat a transzgender ideológia promotálására alkották meg. A legtöbb esetben ugyanis maga a termék fel sem tűnik. A Twix említett reklámjában a csokoládé például egyetlen egyszer sem tűnik fel a videóban. Csak a reklám elején és legvégén látható az édesség logója.

 

 

Forrás: Danube Institute

Kiemelt képünk forrása: Unplash

Iratkozzon fel hírlevelünkre