Indul a vatikáni Netflix
Két olasz cég – a Vetrya digitális kutatási és innovációs ügynökség, valamint az Officina della Communicazione produkciós vállalat – csütörtökön bejelentette a VatiVision szolgáltatás indulását, amely a világon élő mintegy 1,2 milliárd katolikus ember figyelmére számít keresztény értékeket közvetítő filmjei révén.
A VatiVision hétfőtől elérhető Olaszországban, de a tervek szerint terjeszkedni fog az Egyesült Államok, Mexikó, Argentína, Brazília, Spanyolország, Kolumbia, a Fülöp-szigetek és Lengyelország területén is – jelentette a Crux.
A VatiVision Magyarországról is elérhető természetesen, ám a magyar nyelvű műsorokra egyelőre várnunk kell.
A Vatikán kommunikációs osztályának vezetője, Paolo Ruffini sajtótájékoztatón korábban hangsúlyozta, hogy a projekt nem a Vatikán és nem az egyház vállalkozása, hanem „üzletembereké, akik megértik, hogy mekkora igény van a világon az ilyen típusú szolgáltatásra.” Szerinte a platform lehetővé teszi, hogy a hívők „olyan minőségi és értékes tartalmakhoz” férjenek hozzá, amelyek más módon nem érhetők el.
A projektet a Vatikán támogatta, tartalmát azonban a hírek szerint nem fogja ellenőrizni. A kínálat minősége felől azonban ne legyenek kétségeink, mert a szerkesztőbizottság a katolikus egyház képviselőiből, kulturális szakemberekből, valamint a művészeti és filmes emberekből áll.
A VatiVision fentebb említett 75 százalékos tulajdonosa, a bergamói székhelyú Officina della Comunicazione évek óta együttműködik a Centro Televisivo Vaticanóval (CTV), amelyet 1983-ban alapított II. János Pál pápa és 2017 óta Vatican Media néven a Szentszék hivatalos műsorszolgáltatója.