„Az alázat szeretet nélkül nem tud megállni” – vallja Joseph Kentenich

  1. Olyan önálló személyiségeket formáljunk, akik a körülményeknek megfelelően képesek önmagukat kormányozni, vezetni, magukon segíteni.
  2. Mi ez a speciálisan katolikus célkitűzés pedagógiai szempontból? Készség és képesség arra, hogy önállóan és öntevékenyen Krisztus testének tagjaként az Istengyermek életét éljem.
  3. Végső soron mindig az győz, akit világos elvek vezetnek, aki nem néz jobbra meg balra, hanem rendíthetetlenül megy az útján, függetlenül attól, hogy siker, vagy balsiker éri.
  4. A nevelés legmélyebb értelemben semmi más, mint az Élet szolgálata.
  5. Az Életet kell szolgálnom, ami azt jelenti: egyrészt kedvező feltételekről kell gondoskodnom, hogy a teremtett élet megfelelően kibontakozhasson, másrészt az Életet akadályozó körülményeket és ellenségeket mindinkább távol kell tudnom tartani kis növendékemtől.
  6. Bár a mai technika látszólag közel hozza az embereket, belsőleg egyre inkább idegenek lesznek. A luxus és életszínvonal-emelkedés belsőleg üressé, szellemileg ellaposodottá, lélektelenné és mélységesen boldogtalanná teszi őket.
  7. Nincs semmi, ami minket jobban ösztönözne, hogy magunkon állandóan dolgozzunk, mint az igaz nevelés jelentősége.
  8. A meg nem értett és be nem vallott bűnök és gyengeségek rengeteg sok lelki és testi betegség melegágyát képezik. Ezen a területen a gyógyulást hozó erényt a régiek alázatnak nevezték.
  9. Az alázat erénye képessé és készségessé tesz bennünket arra – egy rendkívül világos és igaz ön- és istenismeretből kiindulva –, hogy Istentől elválasztva önmagunkat kicsinek, Istenhez kapcsolódva azonban igen nagynak és magasnak értékeljük.
  10. Az alázat szeretet nélkül nem tud megállni.

+1 Az az ember, aki nem vallja be bűnét és gyengeségét, hazudik.

 

Kiemelt képünk forrása: schoenstatt.org


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb