A profit az profit
Mi más lenne, ha nem a Coca Cola az, aminek még be kellett állnia a meleglobbi mögé…? Korábban már elemeztük, hogy a H&M és hasonló üzletek miként próbálnak nyerészkedni a pride-ból, a híres üdítőmárka sem lett ezalól kivétel.
„Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié” – fogalmazta meg a cég hétfői közleményében.
Ilyenkor mindig felmerül kérdésként: valódi kampányról van szó, vagy csupán a „profitért bármit” elvet követik? Arról nem beszélve, hogy a provokálás nem elfogadást, hanem ellenérzéseket szül, amelyet az alábbi kép tökéletesen mutat:
Mellesleg eddig a Coca Cola szlogenje a „jéghidegen az igazi” volt, most akkor mégis jó melegen is?